آموزش نصب دوربین مداربسته

توصیه میکنیم، اگر مایل به نصب و اجرای دوربین مدار بسته برای مکانهای محدود هستید، از پک کامل دوربین مدار بسته استفاده کنید. بررسی کنید که آیا میتوانید از منبع تغذیه به طور کامل جریان برق دریافت کند. تا به اینجا متوجه شده اید که دوربین مدار بسته دام چیست . تصمیم بگیرید که در کجا میخواهید اقدام به نصب دوربین مدار بسته آنالوگ یا نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه کنید. اگر میخواهید از شر کابلکشی و سوراخکاری در هنگام اتصال دوربینهای مداربسته در خارج از منزل خلاص شوید. پس از اتصال سیمها به دستگاه ضبط کننده DVR / NV، اکنون به مانیتور وصل می شوید.

بعد از مرحله کابل کشی نوبت به اتصالات فیش های بین دوربین و کابل ها در نهایت دستگاه ضبط تصاویر می رسد در دوربین های آنالوگ و HD از کابل کواکسیال و اتصال BNC برای تصویر و در دوربین های تحت شبکه یا IP از کابل های شبکه و سوکت شبکه برای تصاویر استفاده می شود.اتصالات تغذیه دوربین ها برق DC با ولتاژ 12 V می باشد که جریانی معدل 2 آمپر برای هر دوربین کافی است برای دستگاه ضبط تصویر از آداپتورهای 12 V و 3 تا 5 آمپر استفاده می شود که اتصال بین آداپتور و سایر دستگاه های نام برده شده با فیش های نری و مادگی صورت می پذیرد.پس از اتصالات تصویر و تغذیه نوبت به راه اندازی دوربین و دستگاه ضبط تصاویر می رسد که پس از بالا آمدن دستگاه تصاویر برای شما روی مانیتور نمایش داده خواهد شد.

با استفاده از این قابلیت می توان به صورت برنامه ریزی و زمان بندی شده، از مکان ها مختلف تصویر دریافت نمود. این دوربینها مانند دوربین دام بوده و در ارتفاع بالا نصب میشود؛ با این تفاوت که دوربین اسپیددام قابلیت چرخش دارد. در حالی که برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP نیازی به انجام این کار نیست. اهمیت نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها به منظور نظارت امنیتی بر کسی پوشیده نیست. کاربرد اولیه آن بررسی و نظارت فرایند ارسال موشک بود. به عنوان مثال کمک به ردیابی افراد گم شده، نظارت بر کارگرانی که در شرایط خطرناک کار می کنند.

از نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته در معرض مستقیم منبع نور خودداری کنید. باید در قسمتی اقدام به نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته کنید که حداکثر کارایی دوربین را دریافت کنید. در زیر یک محافظ، به نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته بپردازید. بعد از فرایند سیمکشی، مرحله بعدی در نصب دوربین مدار بسته منزل روشن کردن دوربین است. بیسیم یا سیمدار: دوربینهای بیسیم برای نصب بدون سوراخ کردن یا کابل کشی در خانه آسان هستند، اما کیفیت تصاویر میتواند با دور شدن از گیرنده کمتر از حد معمول شود. به عبارت دیگر، کل سیستم سیم کشی باید به گونه توکار باشد و همچنین از درون لوله های مختلفی عبور کنند که این دوربین ها از بروز هرگونه آسیب به آن ها جلوگیری می کند. کابل کشی رو کار نیز توسط ابزار هایی همچون داکت و فلکسی انجام می شوند تا رد سوراخکاری و کندگی بر روی دیوار ها به جا نماند. دوربین های مدار بسته دام که به آن دوربین مدار بسته سقفی نیز میگویند یکی از پر کاربرد ترین دوربین های مدار بسته در فضا های امنیتی میباشد.

این دوربین ها از یک دستگاه NVR یا سرور، هارد دیسک، منبع تغذیه، کابل شبکه، کابل برق و اتصالات شبکه سایت hikvision-pro-cctv تشکیل شده است. سایر تجهیزات دیگری که در این زمینه موردنیاز هستند مانند کابل شبکه، سوئیچ و یا کانکتورها نیز باید با توجه به تعداد دوربین ها و نصب دوربین مداربسته در مکان مورد نظر انتخاب شوند. خروجی VGA: این خروجی نیز در اکثر دستگاههای دی وی ار موجود میباشد. انواع دوربین مداربسته TVI در طیف مختلفی از رزولوشنها ( ۱ مگاپیکسل اچ دی تا ۸ مگاپیکسل ۴K ) تولید میشوند. کاربران میتوانند خرید آنلاین دوربین مداربسته را از طریق سایت آی پی سورنا و درگاههای بانکی آنلاین انجام دهند. قدم دوم در نصب دوربین مداربسته خرید تجهیزات است! بعد از اطمینان از روشن بودن دوربین مداربسته کابل برق دستگاه را متصل و روشن کنید. از مهمترین و کاربردیترین ویژگیهای انواع دستگاه DVR می توان به ضبط تصاویر دوربین توسط هارد دیسک اشاره کرد. و تصاویری که رزولوشن آن به 8 مگاپیکسل میرسد را تصاویر اولترا HD یا Ultra High Definition مینامند. بنابراین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، باید با توجه به نیازهای مکانی، شرایط محل مورد نظر و همچنین بودجهای که در اختیار دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از دوربین مدار بسته مکعبی به شما این امکان را می دهد تا در مخارج خود صرفه جویی نمایید. یکی دیگر از انواع دوربین مدار بسته ، دوربین مداربسته سی مونت است .دوربین مداربسته سی مونت ویژگی خاص و ویژه ای ندارد، جز آن که لنزش می تواند به بالاترین نوع خود ارتقا پیدا کند. این نوع دوربین مداربسته را می توان در هر دو محیط کم نور و استاندارد استفاده کرد. مشاهده از راه دور: امروزه دوربین هایی پیشرفته که قابلیت پخش فیلم بر روی گوشی یا لپ تاپ را در هر نقطه از جهان را دارد. از نصب دوربین مدار بسته، بر روی مکانهای خاص و حریم خصوصی دیگران خودداری کنید.

به دوربین هایی که از نور مادون قرمز برای شناسایی تصاویر استفاده می کنند اینفراد یا همان IR می گویند. دوربین مداربسته دید در شب از نور مادون قرمز برای روشن کردن تاریکی استفاده می کند. در هنگام شب، نور مادون قرمز موجود در محیط کم است. پیشنهاد شرکت ویپان به شما در هنگام نصب دوربین مدار بسته این است که اگر دوربین شما از آداپتور برق DC استفاده کند. برای نصب دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس پیشنهاد میکنیم، تنظیمات WiFi آن را قبل از شروع به نصب تنظیم کنید. ✅ نباید زاویه دوربین را در جایی که نور خورشید مستقیم می تابد و یا پوشش های گیاهی (طبیعی یا مصنوعی) وجود دارد، تنظیم کنید، زیرا این کار باعث کاهش سطح بینایی دوربین میشود. توجه: توصیههای متخصصان در تنظیم اولویتبندیهای شما میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد. این انتخاب بستگی به نیازهای خاص شما دارد. مهمترین ویژگی این دوربین ها شکل یک پارچه و پوشش ۳۶۰ درجه ای است و از این لحاظ سارقان قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را نخواهند داشت. از ویژگیهای دیگر این نوع از دوربینها قابلیت صدادار بودن با استفاده از میکروفون و همچنین مدلهای بیصدا است.

دوربین های مدار بسته انواع گوناگونی داشته که تکنولوژی ساخت و ویژگی های آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. باید بدانید که فرآیند طراحی و اجرای انواع دوربین مدار بسته با توجه به مدل مختلف دوربینها و سیستم ضبط تصویری که دارند، متفاوت است. به طور کل میتوان گفت که از دوربین های دام در محیط های بسته و سرپوشیده استفاده می شود و این دی حالی است که از دوربین های بولت در محیط های بیرون استفاده می کنند. سیم دیگر نیز برای دی وی آر در نظر گرفته شده است. دوربینهای پی تی زد با توجه به ویژگیهایشان مشخصا قیمت بالایی دارند و در بازار برندهایی مانند هایک ویژن، هایلوک، داهوا، ترندنت، وایکان، دی لینک، اکسیس و … این نوع دوربین را عرضه کردهاند. همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

از دیگر نقاط ضعف آنها میتوان به برخورد کاهش قدرت این سیگنالها در برخورد با مکانهایی که دیوار در آن محیط زیاد است (به خصوص دیوارهای بتونی) اشاره کرد. اگر مکانی که شما می خواهید کابل کشی انجام دهید نتوانستید از بالای سقف یا از داخل آسانسور کابل ها را عبور دهید می توانید از کنج دیوار های ساختمان کابل ها را عبور دهید و برای اینکه نمای ساختمان و اتاق ها بهم نخورد میتوانید کابل ها را از داخل داکت عبور دهید که کابل ها را پنهان کند و شکل قشنگ تری به خود بگیرد . با صحیح نصب شدن دوربین ها و کابل ها نویز کمتری بر روی تصاویر به وجود خواهد آمد، بهتر است که کابل کشی ها دارای پوشش نیز باشند. همچنین دوربین تحت شبکه را نیز میتوانید از راف نت بخرید. دوربین های تحت شبکه از پرطرفدارترین دوربین های مدار بسته هستند.

بهترین گزینه برای شما نصب دوربین مدار بسته بیسیم یا wireless است. قبل از شروع کار، شما باید مسیر سیمکشی دوربین مدار بسته را برنامهریزی کنید. حتی یک دوربین مدار بسته بیسیم نیز احتیاج به منبع تغذیه دارد. همچنین با نصب تعداد کمتر دوربین در هزینه نهایی نیز صرفهجویی خواهید کرد. از جمله این موارد میتوان به تعداد و همچنین نوع دوربین ها اشاره کرد. دقت داشته باشید که قیمت دوربین های مداربسته و همچنین هزینه نصب آن ها از جمله نکات دیگر است. این دوربین ها در واقع دوربین های مداربسته انالوگی هستند که خروجی شبکه نیز در ان ها تعبیه شده است. هر یک از کابلهای دوربین مدار بسته نیز از دو سیم با اتصالات مجزا تشکیل شده است. ضمن اینکه اگر کیفیت تصویر برایتان مهم دارد، به دنبال نصب دوربین مدار بسته IP باشید. پس از اینکه تعداد دوربین ها را مشخص کردید باید دستگاه ضبط موردنظر را نیز انتخاب کنید. دوربین مداربسته هایک ویژن نه تنها می تواند از قابلیت های دید در شب استفاده کند، بلکه به دلیل استفاده از فناوری های هوش مصنوعی مانند تشخیص میزان تراکم جمعیت، تشخیص چهره نیز به شما در مدیریت کردن محیط های شلوغ کمک کند.

دوربین دام عموما کاربرد غیر صنعتی دارد. در غیر این صورت مدلهای مناسب فضای بسته برایتان بهترین انتخاب خواهد بود. سرویسکاران با مجازی کردن نصب دوربین مداربسته و سیستم های حفاظتی نظارتی قصد دارد که از سو استفاده افراد غیر ماهر و مبتدی جلو گیری کند و هزینه مشتریان را به حد اقل برساند. نصب دوربین مدار بسته شاید کاری نسبتا سادهبنظر اید ولی اگر بخواهید این کار به سرعت و بدون دردسر انجام شود، نصب دوربین مدار بسته را به کارشناسان حرفه ای و متخصص سرویسکاران بسپارید.. اولین دوربین مدار بسته در سال 1940 اختراع شد و از آن روز به بعد این فناوری در حال توسعه است. همانطور که گفته شد شما باید محل نصب دوربین را انتخاب کنید، آیا میخواهید دوربین مداربسته را در خانه نصب کنید، یا در کوچه و یا در یک محیط اداری؟ از نظر استاندارد اما اینطور گفته می شود که منبع تغذیه دوربین ها باید یک منبع مستقل باشد که برای سیستم ها و نصب دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. شاید تصور کنید که تجهیزات مربوط به دوربین مداربسته آنچنان مهم نیستند و با پکی که شما خریداری میکنید میتوانید نصب دوربین مداربسته را به آسانی انجام دهید اما اینطور نیست.

همچنین این دستگاهها محل قرارگیری هارد دیسک SATA هارد DVR دارند و با توجه به تعداد کانال و کیفیت تصویر میتوان برای دستگاه دیویآر هاردهای مختلف (هارد 1 ترا – هارد 2 ترا و …) استفاده کرد. معمولا تعداد کانال هایی که دستگاه ضبط در بردارد را 10 الی 15 درصد بیشتر در نظر گرفته می شود تا شما بتوانید در آینده آن ها را گسترش دهید. نکته: دستگاه DVR را با توجه به کیفیت دوربین مداربسته و تعداد دوربین مورد نیاز تهیه نمایید. در محیطهای صنعتی: سالنهای تولید، انبارها، دفاتر کار، اتاق تاسیسات، برق، موتورخانه، آتشنشانی، راهپلهها و راهروهای خروج اضطراری،کوچه یا خیابانی که محل مورد نظر قرار دارد، باید نصبها انجام گیرد ولی در کل بهترین مکانها نقاط کلیدی هستند که تکنسینهای ویپان به شما پیشنهاد میکنند.همچنین اگر نیاز به انتقال تصویر به موبایل دارید از مقاله روشهای انتقال تصویر دوربین مداربسته بروی موبایل غافل نشید. قدم اول که باید بیش از سایرین به آن دقت کنید این است که شما از دوربین مداربسته برای چه مکانی می خواهید استفاده کنید. چه نکاتی در تعیین مکان نصب انواع دوربین مدار بسته باید توجه و رعایت کنیم؟