دوربین تحت شبکه بیسیم چیست؟

در نهایت با تغییر دادن فرکانس سیگنال خروجی، دوربین های آنالوگ این امکان را دارند که تصاویری با کیفیت را ارائه سایت hikvision-pro-cctv نمایند. برخلاف دوربین های مداربسته آنالوگ که نگرانی از ربوده شدن تصاویر توسط هر فرد مبتدی از طریق دریافت امواج آنالوگ وجود داشت، در سیستم های بستر شبکه امکان کدگذاری امنیت بالایی را آن فراهم می کند. با توجه به وسعت گسترده و عدم دسترسی به شبکه سراسری برق در محیطهای جنگلی، کوهستانی، بیابانی و مزارع وسیع؛ در چنین محیطهایی از انواع دوربینهای مداربسته مخصوص با قابلیتهای ویژه استفاده میشود. با ثبت نام در خبرنامه اولین نفری خواهید بود که از آخرین محصولات ، اخبار و فروش های ویژه و کدهای تخفیف ما مطلع می گردید ، پیشنهادات شگفت انگیز را در ایمیل خود دریافت کنید . یکی از عواملی که در تصاویر ارائه شده توسط دوربین های مداربسته اهمیت ویژه ای دارد توانایی و نحوه ارائه رنگ ها و کیفیت آنهاست.

اما در NVR انتقال تصاویر به وسیله کابلهای اترنت صورت میگیرد یا به صورت بی سیم کار میکند و برای ضبط تصاویر دوربینهای دیجیتال IP از آن استفاده میکنند. این موضوع سب می شود تا شما در هنگام استفاده از این تجهیزات بتوانید داده های بیشتری را در طول یکسال بر روی دستگاه ذخیره سازی کنید و به آسانی تمام اطلاعات ضبط شده از دوربین مداربسته هایک ویژن را به صورت لحظه ای در اختیار داشته باشید. برند Ambrella که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی تولید چیپ به شمار می رود، اکنون وظیفه ساخت سیستم پردازشی دوربین های دیجیتال هایک ویژن را برعهده دارد و باید گفت که این شرکت به صورت تخصصی بر روی این نوع محصولات کار می کند و به همین دلیل شما می توانید با فرمت سازی کاملا اختصاصی و کم حجم، اطلاعات بیشتری را در یک سال بر روی حافظه DVR خود ذخیره سازی کنید. یکی از رایجترین سؤالات این است که آیا یک سیستم نظارت آنالوگ پوشش بهتری دارد و یا دیجیتال؟

نقطه اشتراک تمامی این مدلها در استفاده از کابل کواکسیال، پشتیبانی از رزولوشن 2 مگاپیکسلی، فاصله طولانی کابل کشی تا 500 متر و نداشتن مشکل تاخیر و کاهش کیفیت تصاویر میباشد. تمامی این فناوریها بدون آغاز راه توسط دوربینهای مداربسته آنالوگ ممکن نبود که همچنان نیز مورد استفاده هستند. دوربین مدار بسته اِچ دی اِس دی آی HD-SDI ( مخفف High Definition Serial Digital Interface و به معنی رابط دیجیتال سریال با کیفیت بالا.) نوع دیگری از تکنولوژی دوربینهای مداربسته است که تصاویر را بدون فشرده سازی و با کیفیت بهتر اما در مسافت کمتر انتقال میدهد. دوربین مورد نظر سیمی است یا بدون سیم؟

در اینجاست که دوربین های مداربسته به کار می آید.دوربین های مداربسته صنعتی در انواع و کارایی هه ی مختلف بر خط تولید نظارت می کنند و نوع دیگربی از دوربین های مداربسته به درجه حرارت حساس و در هر مرحله ای از فرایند درجه حرارت را اندازه گیری می کنند. هایک ویژن تلاش زیادی کرده است تا سیستم بخش توسعه خود را بهبود ببخشد و این موضوع سبب شده است تا این شرکت اکنون در 100 کشور مختلف فعالیت داشته باشد. دوربین مداربسته ip هایک ویژن با قابلیت نصب و کنترل کردن توسط برنامه اختصاصی هایک ویژن که برای دوربین مداربسته هایک ویژن نوشته شده است، می تواند کنترل کاملی را در اختیار شما قرار دهد و با این روش کار شما را بهبود ببخشد.

دوربین مدار بسته بولت؛ کاربرد این نوع از دوربینها عموما برای محیطهای خارجی و نصب بر روی دیوار مناسب است. دوربین مدار بسته آنالوگ HD . قطعا نصب دوربین مدار بسته با هدف نظارت و ضبط تصاویر انجام می پذیرد و ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته فقط با وجود هارد دیسک HDD امکانپذیر می باشد. شرکت نظارت گستر ایمن با راه­حل­های نظارتی و حفاظتی به شما کمک می­کند. هایک ویژن دسته بندی های مختلفی برای ارائه دوربین مداربسته دارد و می توان به دلیل تنوع مدل های دوربین هایک ویژن، تجهیزات این شرکت را در حالت های مختلفی دسته بندی کرد. در کنار دوربین های آنالوگ، هایک ویژن علاقه زیادی به هوشمند سازی و استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در تولید انواع دوربین هایک ویژن دارد و به همین دلیل تلاش کرده است تا با ارائه دوربین مداربسته هایک ویژن در دسته بندی دیجیتال نیز به کاربران خود، اجازه ارائه و کنترل محیط را بدهد. دوربین های دیجیتال شکل هوشمند شده دوربین های قدیمی هستند که هایک ویژن تلاش زیادی کرده است تا با ایجاد تجهیزات آن را در بالاترین سطح کیفیت قرار دهد. دوربین مداربسته هایک ویژن توانست به سرعت محبوبیت زیادی در جهان پیدا کند و این شرکت به دلیل همکاری با کمپانی های بزرگ تولید کننده لنز و فناوری های هوش مصنوعی اکنون توانسته است محصولات بسیار هوشمند و کاربردی را در این زمینه عرضه کند و به همین دلیل به سرعت در بین برندهای محبوب جهانی قرار گرفت.

این نوع دوربین ها با کابل های کواکسیال در فواصل 450 متری قابل نصب و راه اندازی هستند و هزینه اولیه استفاده از آنها نیز به نسبت مدل های دیگر بسیار پایین تر است. دوربین هایک ویژن توانایی کنترل تراکم محیط، نمایش به کمک سنسورهای تشخیص گرما، تشخیص چهره، تغییر حالت دید در شب، کاهش نور مستقیم و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است که کار تیم نظارت را بسیار ساده تر می کند. اگر چه تاریخ دقیق اختراع دوربینهای مدار بسته مشخص نیست اما طبق بعضی از منابع، فیزیکدانی روسی به نام لئون ترمین اولین دستگاه انتقال تصاویر با رزولوشن پایین بوسیله امواج کوتاه رادیویی را در سال 1927 اختراع کرد که به وسیله آن بر بازدیدکنندگان از کاخ کرملین نظارت میکردند. اولین ضبط کننده ویدیوی دیجیتالی در اوایل سال 2000 میلادی همراه با انقلاب دیجیتالی معرفی شد که در واقع همزمان با ظهور هارد دیسکها و جایگزینی آنها به جای VCR و مالتی پلکسر بیشتر سیستمهای دوربینهای مدار بسته بود. خدمات دوربین مدار بسته شامل چه مواردی میباشد؟ چرا که هر چه او تخصص بیشتری داشته باشد، اجرت نصب دوربین مدار بسته نیز بالاتر میرود. از دوربین امنیتی آنالوگ برای ضبط تصاویر نظارتی با استفاده از سیستم مدار بسته استفاده میشود.

سیستم تشخیص چهره این دوربین ها نیز به گونه ای ساخته شده است که می تواند بر اساس حالات چهره، فاصله بین دو چشم و موارد بسیار دیگر به راحتی یک فرد را در محیط شلوغ پیدا کند. در بین انواع مدل دوربینهای آنالوگ، کار شما برای پیدا کردن دوربین مد نظرتان با قیمتی مناسب به مراتب راحتتر از خرید یک دوربین دیجیتالی است. این شرکت اکنون با داشتن بیش از 4000 نفر در بخش تحقیق و توسعه و بیش از 13000 کارمند به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین مداربسته به شمار می رود و بزرگترین بخش توسعه و تحقیق را در بین تمامی برندها در اختیار دارد.

در پایان اجرت نصب دوربین مدار بسته بعد از برآورد اولیه در بازدید از محل به طور دقیقتر اعلام میشود، اما عموما در بازهای بین 150,000 تومان و 2,000,000 تومان متغیر است. دوربین های مدار بسته معمولا در دو نوع دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه طراحی و ساخته میشوند . محصولات این شرکت شامل طیف وسیعی از ابزارهای امنیتی مانند؛ دستگاه های NVR، دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال و بسیاری از تجهیزات دیگر می شود که برخی از آنها به صورت تحت شبکه و با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی می توانند کنترل کاملی بر روی محیط موردنظر شما داشته باشند.

دوربینهای مداربسته، انواع مختلف دیگری نیز دارند و تنها محدود به دوربین مداربسته دام و بولت نمیشوند و همین امر تشخیص و انتخاب آنها را با دشواریهایی همراه میکند. دسته اول لنز ثابت یا فیکس نام دارند. این نوع دوربینها هم دارای لنز ثابت میباشند و هم لنز وریفوکال و بیشترشان میتوانند قابلیت دید در شب نیز داشته باشند. قابلیت هایی چون دید در شب به کمک نورهای مادون قرمز و فناوری هایی مانند قابلیت عکس برداری لحظه ای و زوم کردن تصاویر بدون افت کیفیت، برخی از ویژگی های ارائه شده با این نوع دوربین ها می باشد. مدارس نیز از این ابزار بازرسی استفاده میکنند و به وسیله نرم افزار خاص آنالیز ویدیو بدون اینکه نیاز باشد کسی پشت دوربینها حضور داشته باشد، امنیت عمومی را در اطراف مدرسه تامین میکنند. شرکت هایک ویژن همیشه در تلاش است تا بخش امنیت دوربین های مداربسته خود را به یک سطح بالاتر هدایت کند و به همین دلیل به دنبال استفاده از ویژگی های مختلف هوش مصنوعی در محصولات خود است. این شرکت را می توانید در بازار برای اهداف مختلف پیدا کنید. اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

در سال 1942 مهندسی آلمانی به نام ولاتر بروچ به دستگاهی شبیه دوربینهای مدار بسته دست پیدا کرد و توانست برای اولین بار از ویدیو برای نظارت به جای پخش سراسری به شکل فیلم یا اخبار تلویزیونی استفاده نماید. مهم ترین نکته در انتخاب دوربین مناسب، رزولوشن و وضوح تصویر دوربین است، همیشه بالاترین وضوح تصویر بهترین انتخاب نیست بلکه باید با توجه به طول و عرض محلی که نیاز به دوربین مدار بسته دارد، رزولوشن دوربین را انتخاب کنید. در واقع گستردگی قیمتی این نوع دوربینها نشان از فراغ بال شما در انتخاب دوربین دلخواهتان است، به این ترتیب میتوانید بسته به بودجه ای که دارید و کاری که میخواهید انجام دهید، دوربین مورد نظرتان را تهیه نمایید. دوربین مدار بسته آنالوگ معمولی؛ این نوع دوربین رزولوشنی حداکثر تا 582 × 960 پیکسل دارند و در مقایسه با سایر دوربینها تصاویر دریافتی آنها کیفیت پایینتری دارد. هایک ویژن برای رقابت در سطح جهانی تلاش کرده است تا فناوری های اختصاصی خود را نیز مانند انتقال تصویر هایک ویژن به دوربین های خود اضافه کند و این موضوع سبب شده است که محصولات این شرکت برای استفاده در شرایط محیطی مختلف بسیار مناسب باشند و اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته هایک ویژن هستید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دوربین ها امکانات بسیار زیادی دارند و هرکدام از این تجهیزات امنیتی برای یک محیط خاص طراحی شده است.

با این کار یک فرد می تواند نمایشگر متصل شده را بررسی کند و همزمان کلیه طبقات ساختمان را زیر نظر بگیرد و یا تصاویر ضبط شده روز های قبل را مشاهده کند. این تجهیزات از نظر طراحی همانند سری آنالوگ می باشند، اما به دلیل قابلیت ارائه یک آی پی کاملا اختصاصی، می توانید از طریق شبکه اینترنت نیز این دوربین ها را زیر نظر داشته باشید. یک سیستم آنالوگ متشکل از یک دوربین مداربسته آنالوگ است که در زیر لنز یک چیپ ست دارد که میتواند از نوع ccd یا cmos باشد، این سنسور وظیفه تبدیل سیگنال نوری به سیگنال الکتریکی را بر عهده دارد.

ال ای دی های ساخته شده توسط شرکت Osram آلمانی اکنون در دوربین های هایک ویژن نصب می شوند و توانسته است عملکرد دید در شب دوربین های هایک ویژن را 30 درصد بهبود ببخشد. داهوا توانسته دوربین مداربسته با رزولوشن ۴ مگاپیکسل و شاید در آینده رزولوشن ۴ یا ۸ مگاپیکسل را ارائه دهد. هایک ویژن همچنین توانسته است تا گواهینامه Common criteria را نیز دریافت کند. این تجهیزات نیز از دید هایک ویژن مخفی نمانده اند و این کمپانی چینی تلاش کرده است تا با ارائه یک فرمت اختصاصی و بسیار کم حجم تر به نسبت H.265 در ذخیره سازی داده های شما نیز بهینه سازی های زیادی را انجام دهد. ضمنا، قابلیت مخفی کردن دوربین های مینیاتوری از معرض دید افراد وجود دارد. در سال 2019 در نظر سنجی انجام شده توسط مجله Campus Saftey مشخص شد که بیش از 96 درصد افراد تحصیل کرده دارای دوربینهای امنیتی در محیط ساختمان یا مکان کاری خود هستند. چیپ تصویر که از المان های بسیار ریزی به نام پیکسل تشکیل شده میزان، نوری که به این المان های بسیار ریز تابیده می شود را ثبت کرده و آن را به تعداد مشخصی الکترون تبدیل می نمایند.