معرفی انواع دوربین مداربسته، ویژگیها و کاربردهای آنها

در محیط های خارجی اوتدور معمولا باد و باران گرد و خاک و نور مستقیم آفتاب اجازه استفاده از هر نوعی دوربینی را به شما سایت hikvision-pro-cctv نمیدهد. سیستم های NVR از کیفیت تصویربرداری بهتری برخوردار هستند، همچنین نصب راحت تری دارند و انعطاف پذیری آنها بالاتر است و همچنین در هر دوربینی که میکروفون دارد، از صدای آن پشتیبانی میکند و البته که بسیار گران تر از سیستم های DVR هستند. در نهایت ممکن است بخواهید دوربینی را بر اساس شکل آن انتخاب کنید ، با اشکال مختلف در فضاهای مختلف بهترین عملکرد را دارد. بطور مثال میتوان به دوربینهای دستگاههای خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

دوبین های مداربسته بی سیم با قابلیت ANR، در صورت قطع شدن اتصال به شبکه، امکان ضبط خودکار تصاویر بر روی کارت حافظه را دارند. گاها به دوربین مداربسته بولت دوربین بالت نیز گفته می شود. دوربینهای مدار بسته در برند و مدلهای متنوع در کیومیتا جهت خرید موجود هستند و مشاهده و مقایسه آنها به راحتی امکان پذیر است. در زمان خرید دوربین مدار بسته باید توجه ویژه ای به اندازه آن داشته باشید. در محل هایی که احتمال ایجاد حریق و شعله آتش وجود دارد مانند سایت های پتروشیمی یا کارگاه های حفاری که گازهای قابل اشتعال در آن وجود دارد نصب دوربین مدار بسته با امکانات ویژه ای امکان پذیر است. البته نوع دیگری از دوربین های بی سیم وجود دارد که به معنای کامل بی نیاز از سیم کشی هستند، این دوربین ها باتری خور می باشند اما مثل هر وسیله باتری خور دیگری، هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ باتری دارند.

اگرچه این دوربینها ثابت هستند اما میشه در برخی مدلها (دوربینهای جعبه ای) لنز اونها و تعویض کرد و زاویهی پوشش دوربین رو تغییر داد. در ادامه به بررسی برخی از این کاربردها میپردازیم. هند ، روسیه و برزیل اطلاعات مربوط به دوربین مداربسته خود را فقط در برخی از شهرها گزارش کرده اند. سپس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک بکار گرفته شد و خیلی سریع روی موشک ها نصب گردید تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال می کردند. در تهران هم اینگونه نیست که تصور کنیم تمام آثار روی صحنه، در انتهای کار دومیلیارد تومان فروش دارند بلکه تنها برخی آثار هستند که فروش بالایی دارند، از 200تئاتری که هرشب در سالنهای پایتخت به روی صحنه میروند، شاید ده اثر فروش بالای صد میلیون داشته باشند. اما گاهی لازم است تا جدا از بحث نظارت، فضای پایش خود را به سمت رسیدن به یک پایگاه داده دقیق از تمام جریانات جاری در محیط گسترش دهیم. همانطور که گفته شد WDR از ویژگی اسکن دوگانه بهره می برد که وابستگی به سنسور اصلی دوربین دارد اما DWDR از ویژگی تغییر در پیکسل های تصویر استفاده می کند که سبب می شود هر پیکسل تصویر بررسی شده و نوردهی لازم برای آن محاسبه شود.

عموما، این روش تا برد 91 متر امکان ارسال داده ها را دارد. • چنانچه از برد دوربین بی سیم راضی نبودید می توانید از تقویت کننده های سیگنال و یا آنتن های مخصوص استفاده کنید. خیر، دوربین مداربسته بی سیم از طریق شبکه WiFi داخلی تصاویر خود را به مانیتور یا دستگاه ذخیره ساز ارسال می کند، فقط در زمانی که بخواهیم تصاویر دوربین ها را از خارج شبکه WiFi ببینیم ، مثلا در زمانی که از محل کار بخواهیم تصاویر دوربین های خانه را ببینیم، از اینترنت استفاده می کنیم. اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید. با نصب دوربین اسپید دام شما می توانید تا زاویه 360 درجه افقی، 180 درجه عمودی و بزرگنمایی فوق العاده تا 10 برابر بدون هیچ نقطه کوری تا شعاع 100 متری محل نصب دوربین مداربسته را مشاهده نمایید.

محل نصب دوربین مداربسته باید به شکلی باشد که زاویه دید مناسبی داشته باشد. دوربین مداربسته یا CCTV یک سیستم امنیتی و نظارتی است که در مکانهای تجاری و عمومی و حتی منازل مورد استفاده قرار میگیرد. این دوربین مدار بسته با قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی بدون از بین بردن تمرکز به شما امکان میدهند فاصله کانونی و زاویه را تنظیم کرده و بزرگنمایی را کم یا زیاد کنید. انواع مختلفی از دوربینهای مدار بسته متناسب با موقعیت یا شرایط مختلف محیطی وجود دارد که هر کدام ویژگی و قابلیتهای خاص خود را ارائه میدهند. مدلهای مختلف این دوربین HD که در بازار موجود میباشد قیمتهای متفاوتی دارد. این دوربین ها در داخل محافظ قابل نصب بوده و در برابر گرد و غبار، خاک و رطوبت محافظت میشوند. این دوربینها تصاویر را از طریق اینترنت به اشتراک میگذارند، بنابراین تصاویر دوربینهای مدار بسته به راحتی قابل دسترسی هستند. در این دوربینها در واقع دوربینهای آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است. اگر به هر دلیلی شما هم نیاز به استفاده از دوربین مدار بسته در خانه یا محل کار خود دارید، فروشگاه اینترنتی کیانسل با مقایسه و بررسی برترین های دوربین مدار بسته انتخاب گسترده ای برای کاربران فراهم ساخته است.

Main Stream : مین استریم یا استریم اصلی دارای رزولوشن بالاتری نسبت به انواع دیگه استریم است و این امکان رو فراهم می کند که بتوانید با حداکثر رزولوشن پشتیبانی شده توسط دوربین مداربسته بر روی شبکه ی داخلی نسبت به مانیتور و ضبط تصاویر به وسیله NVR اقدام کنید. از این نوع دوربین ها معمولا در فضاهای دارای نورکافی بهره می گیرند زیرا دارای دید در شب نیستند. دوربین های مداربسته مینیاتوری معمولا برای استفاده های جاسوسی و نصب دوربین مداربسته به صورت مخفی کاربرد دارند زیرا ابعاد این دوربین ها بسیار کوچک می باشد معمولا دوربین های مینیاتوری علاوه بر ضبط تصویر قابلیت ضبط صدا را نیز دارند. بنابراین امکان تداخل سیگنال این گونه دستگاه ها، با دوربین های مداربسته بی سیم آنالوگ وجود دارد.

اگر دوربین مدار بستهای که از آن استفاده میکنید تصاویر با کیفیت بالایی برای شما ثبت میکند و این دوربین مدار بسته امکانات و ویژگیهای زیادی دارد قیمت این دوربین مدار بسته زیاد میباشد. با توجه به ویژگیهای گسترده و تکنولوژیهایی که در این دوربینها در حال استفاده است، هر روزه شاهد افزایش کیفیت تصاویر ضبط شده در محیط های تاریک هستیم. این دوربینها برای ردیابی سارقان بسیار مناسب هستند و در صورت نیاز به استفاده از فیلم در دادگاه، به کاربر امکان میدهد برای وضوح بیشتر بزرگنمایی کند. البته هنگامی که از عبارت “عدم نیاز به کابل کشی” استفاده می کنیم، منظور این است که این دوربین ها برای ارسال داده هایی همانند تصویر و صدا نیازی به کابل ندارند اما در هر صورت باید از طریق کابل، برق رسانی شوند.

اما این دوربینها را از نظر ویژگیهای دیگری که مختص دسته دوربینهای بیسیم است نیز میتوان تقسیمبندی کرد. با توجه به سیستم حفاظتی و ضد آب بودن بدنه (IP66) این دوربینها و شکل خاصشان این نوع دوربین مداربسته برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی نیز مناسب هستند. دوربینهای گلوله ای دارای شکل مستطیلی و استوانه ای هستند و برای استفاده در فضای باز بسیار کاربردی است و به طور خاص برای ارائه در در فواصل طولانی است. نصب و راه اندازی آن به راحتی با یک براکت امکان پذیر است و بسته به مکان نصب دارای لنزهای ثابت و قابلیت زوم هستند. این برند ها از کیفیت مطلوبی بر خوردار هستد و تنها ایراد آنها قیمت نسبتا بالای انها نسبت به دوربین های آنالوگ و AHD است. لنز مناسب، کیفیت مناسب را تضمین میکند. این امر باعث افزایش نویز و کاهش کیفیت و از همه بدتر قابل دسترس بودن برای هر گیرنده ای در منطقه می شود. اگر ارتفاع دوربین در اندازهای باشد که دوربین قابل دسترس باشد، فرد خرابکار میتواند به راحتی با یک جسم سخت به دوربین ضربه وارد کند.

دوربین های مدار بسته باید به گونه ای نصب شوند که به راحتی قابل دسترس نباشند. سیستم های مداربسته آنالوگ به طور گسترده ای به عنوان یک شکل قدیمی از سیستم های امنیتی در نظر گرفته می شوند ، به طوری که دوربین های مدار بسته دیجیتال به طور فزاینده ای در همه زمینه ها – از جمله هزینه – رقابتی می شوند. شکل دوربین باعث میشود افراد نتوانند به راحتی تشخیص دهند که دوربین از کدام سمت تصویر برداری میکند. بعد از انجام این مراحل تصاویر ضبط شده در نمایشگر ظاهر میشود. همچنین برای اطمینان بیشتر نسبت به توانایی آن شرکت، از آنها درخواست کنید تا تعدادی نمونه کار در اختیار شما بگذارند تا با بررسی پروژه هایی که قبلا انجام داده اند به میزان مهارت و دقت آنها در کار پی ببرید. کار اصلی تستر دوربین مدار بسته در شبکه آن است که کابل های شبکه را مورد بررسی قرار می دهد تا از میزان سالم یا معیوب بودن آن اطلاع یابد همچنین با تستر دوربین مدار بسته می توان تصاویر انواع دوربین ها را دریافت و آن را روی مانیتور آن نمایش داد . در هنگام انتخاب تعداد دوربین مداربسته باید توجه کنیم که چه نقاطی را می خواهیم پوشش نظارت تصویری دهیم و در هر فضاهای کمتر از ۳۰ متر مربع معمولا به یک عدد دوربین مداربسته نیاز استولی در فضاهای متناسب با بزرگی محل و میزان حساسیت به تعداد بیشتری دوربین مداربسته برای پوشش کامل نیاز است باید بدانید که نصب دوربین در ورودی ها و نقاط حساس تر در اولویت است.

با استفاده از چراغ های مادون قرمز ، دوربین می تواند میدان دید را برای دوربین روشن کند تا در صورت کم نور بودن ، هدف را با روشنایی بیشتری بگیرد. این ویژگی موجب شده است تا در سایر دوربین های مدار بسته برتری بیشتری را کسب کند. از دوربین مدار بسته برای کنترل ترافیک استفاده می شود. شبکه های دوربین مداربسته معمولاً برای برقراری امنیت خصوصی یا اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته می شود. بی تفاوتی کارمند فرودگاه خشم کاربران شبکهها اجتماعی را به دنبال داشته است. شرکت پویابین مشاور، طراح و مجری سیستمهای نظارت تصویری از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را زمینه نصب و راهاندازی سیستمهای دوربین مداربسته آغاز نموده است و از سال ۱۳۸۷ مستقیما واردات تجهیزات مورد نیاز این صنعت را به فعالیت های خود افزوده است. علاوه بر این با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و سبک زندگی، این سیستمهای نظارتی در ساختمانهای مسکونی و حتی داخل منازل نیز بسیار رواج پیدا کرده است و به عنوان یک ابزار ضروری و کاربردی برای حفاظت از مال و جان ساکنان و افراد خانواده محسوب میشود. تصاویر دوربین مداربسته از بازداشت کارمند سفارت ایران در ترکیه خبرگزاری آناتولی: بر اساس تصاویر دوربینهای مداربسته محمد رضا ناصرزاده که کارمند سرکنسولگری ایران در استانبول و دارای پاسپورت خدمت است به بخش پروازهای خارجی فرودگاه استانبول میآید و در کنترل پاسپورت دیده میشود.

در صورتی که کابل برق و دیتای مانیتور قطع شود، تصویر دوربین سیاه میشود و دیگر فیلمی ضبط نمیکند. این یکی دیگر از موارد ضروری برای ویژگی های دوربین کوچک مخفی است. الکترون های ایجاد شده با استفاده از الکتریسیته و فرآیند شیمیایی خاصی شده، سپس به سوی پرده ای فسفری برای نمایان شدن تصاویر پرتاب می گردند . دوربین های مداربسته بولت دارای بدنه استوانه هستند و شباهت زیادی به گلوله دارند جنس بدنه این نوع دوربین ها از فلز است و مقاومت بالایی دارند و بیشتر در فضاهای بیرونی نصب می گردند ور برابر برف و باران نیز دوام خوبی دارد.

نصب میکروفن بر روی هر کدام از دوربینها روشهای مخصوص دارد. به لطف درگاههای صنعتی این دوربینها و جنس بدنه تخصصی هرگز نباید نگران خرابیها از بابت رانندگی مانند : دست انداز، شتاب و ایست باشید و باخیال راحت به رانندگی خود ادامه دهید . مشاغل مانند بانکها و کازینوها باید از دوربینهای HD استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بازدید کنندگان از محل زندگی خود با وضوح کامل اسیر میشوند. دوربین های فلزی معمولا دارای جنس بدنه آلومینیوم می باشند و استفاده از این فلز مقاومت خاصی به آن می بخشد. این دوربین مداربسته دارای قابلیت بزرگنمایی دیجیتال و زاویه دید 360 درجه افقی و 90 درجه عمودی است. همچنین تغییر / اصلاح زاویه دید دوربین به راحتی و بدون نیاز به باز کردن محفظه دوربین امکان پذیر است. زیرا می توان زاویه دید اکثر دوربین ها را به راحتی و با دست تغییر داد. ناگفته نماند که این دوربین به قابلیت دید در شب تا برد 30 متر نیز مجهز است و تصاویری باکیفیت بالا در اختیار شما قرار خواهد داد. در داخل ساختمان، موانعی همانند دیوارها، درها و اثاثیه، برد دوربین ها را کاهش می دهند.