دوربین های داشبورد چگونه ضبط ها را ذخیره می کنند؟ راهنمای تفصیلی

دوربین های داشبورد چگونه ضبط ها را ذخیره می کنند؟  راهنمای تفصیلی

دوربین های داش به طور فزاینده ای در بین رانندگان محبوب می شوند. آنها دستگاه های کوچک و بسیار قدرتمندی هستند که برای محافظت از رانندگان در جاده ها طراحی شده اند. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند چگونه کار می کنند و جای تعجب است که شما علاقه مند به یادگیری ترفندها هستید.

در این مقاله، ما عمیق‌تر می‌شویم تا جزئیات کاملی در مورد عملکرد دوربین‌های داشبورد و چگونگی افزایش ایمنی راننده در هنگام رانندگی به شما ارائه دهیم. اگر علاقه مند به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بازیابی تصاویر از دست رفته دوربین خودروی تسلا مانند این هستید، روی لینک کلیک کنید. در غیر این صورت، این مقاله را دنبال کنید تا درک جامعی در مورد دوربین های داشبورد به دست آورید.

قبل از اینکه ببینیم Dash Cams چگونه ضبط‌ها را ذخیره می‌کند، جزئیاتی را به شما ارائه می‌کنیم که با توضیحی در مورد اینکه Dash Cam واقعا چیست شروع می‌کنیم.

داش کم چیست؟

اینها دوربین های کوچکی هستند که روی داشبورد ماشین نصب شده اند. دوربین ها در هنگام رانندگی منظره را از شیشه جلوی خودرو ضبط می کنند. این دوربین همچنین می تواند برای ضبط مناظر منظره از جمله تصادفات استفاده شود. بنابراین برای رانندگان مفید است، به خصوص زم، که ادعاهای بیمه یا اختلافات حقوقی نیاز به شواهد داشته باشند.

دوربین ها در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند. در حالی که برخی دیگر ویژگی های اضافی مانند ردیابی GPS، اتصال WiFi، دید در شب و تشخیص حرکت را ارائه می دهند، برخی دیگر به سادگی ضبط ویدیو را ارائه می دهند. علاوه بر این، بیشتر این دوربین‌های داشبورد شامل ضبط حلقه‌ای هستند، قابلیتی که امکان ضبط مداوم قدیمی‌ترین ضبط‌ها را فراهم می‌کند. این باعث می شود ضبط های جدید آسان شود و همیشه ضبط های به روزی از سوابق رانندگی خود خواهید داشت.

انواع دوربین های داشبورد

دو نوع اصلی از دوربین های داشبورد وجود دارد – دوربین های تک لنز و دوربین های دو لنز. همانطور که از نام آن پیداست، دوربین های تک لنز یک لنز دارند در حالی که دوربین های دو لنز دارای دو لنز.

برخی از مدل های دوربین داشبورد دارای قابلیت دید در شب مادون قرمز هستند، در حالی که برخی دیگر با سنسور گرانش یا فناوری تشخیص حرکت عرضه می شوند. اینها ویژگی های مهمی هستند و زم، که اتفاقات غیرمنتظره ای در جاده رخ می دهد و شما نیاز به یادآوری یا نشان دادن شواهد دارید، بسیار مفید هستند.

مهم نیست که چه نوع دوربین داشبوردی را انتخاب می کنید، رانندگان باید مطمئن شوند که دوربینی دارند که کاملاً با سیستم خودرو سازگار است. گاهی اوقات، بررسی بازخورد و نظرات مشتریان به رانندگان کمک می کند تا تصمیم درستی در مورد انتخاب مدل دوربین بگیرند.

اجزای داش بادامک

دوربین های داش از یک دوربین، پردازنده، حسگر تصویر، منبع تغذیه و فضای ذخیره سازی تشکیل شده اند. این دوربین فیلم های ویدئویی را ضبط می کند و دارای یک حسگر تصویر برای تبدیل نور به سیگنال های داده برای تفسیر توسط پردازنده است.

بنابراین پردازنده سیگنال های نوری را به تصاویر قابل استفاده تبدیل می کند. سپس تصاویر در حافظه دوربین ذخیره می شوند. حافظه های دوربین یا کارت های حافظه نیز به گونه ای طراحی شده اند که در صورت گم شدن فیلم خود، به راحتی می تو،د دوربین خودروی خود را بازیابی کنید.

دوربین های داشبورد چگونه ضبط ها را ذخیره می کنند؟

دوربین های داش از تمام رویدادهای جاده ای به صورت تصادفی فیلم ضبط می کنند. صرف نظر از نوع، دوربین ها دارای لنزهای با زاویه دید بیش از 140 هستند0 امکان پوشش و ضبط مناطق بزرگتر.

آنها معمولاً توسط یک باتری خازن داخلی یا باتری قابل شارژ تغذیه می شوند. باتری زم، که موتور ماشین کار می کند روشن می شود. این امر از طریق یک پورت USB یا درگاه فندکی که انرژی را از باتری خودرو به باتری قابل شارژ دوربین می رساند، اتفاق می افتد.

با شارژ مداوم، دوربین‌های داشبورد هرگز بدون برق نمی‌مانند و بنابراین می‌توانند به ضبط رویدادهای جاده ادامه دهند. ع،‌ها مستقیماً در حافظه یا کارت حافظه دوربین ذخیره می‌شوند.

مانند هر دوربین دیگری، رانندگان می توانند ضبط های دوربین داشبورد را به سایر دستگاه های ذخیره سازی مانند لپ تاپ یا حتی تلفن منتقل کنند. این همچنین به پشتیبان‌گیری ویدیو کمک می‌کند و می‌تو،د ویدیوهای حذف شده را به راحتی بازیابی کنید. همچنین، با ضبط‌هایی که در دسترس شماست، می‌تو،د آن‌ها را در پایان هر سفر یا در زم، که راحت هستید مرور کنید تا بینش بهتری نسبت به تجربه رانندگی خود داشته باشید. اینها همچنین به شما کمک می کنند اگر رویدادی در جاده وجود دارد که واقعاً می خواهید آن را مرور کنید تا تصمیمی برای بهبود تجربه رانندگی خود برای سفر بعدی بگیرید.

عملکرد حالت پارکینگ

حالت پارک یکی از ویژگی های مهم داشکام است که هر داشبور مدرنی نباید از آن غافل شود. این ویژگی به دوربین‌های داشبورد اجازه می‌دهد به طور خودکار روشن شوند و هنگامی که خودرو ثابت است، ،زش یا هر نوع ضربه را تشخیص دهند. آنها همچنین به ثبت فعالیت هایی کمک می کنند که ممکن است در اطراف وسیله نقلیه مشکوک به نظر برسند در حالی که شما خارج از صحنه تصادف هستید. علاوه بر این، ویژگی‌های تشخیص حرکت به تشخیص حرکات نزدیک خودرو کمک می‌کند.

تعمیر و نگهداری دوربین داش کم

همانطور که متوجه شدید دوربین های داشبورد دارای ویژگی های غنی هستند، برای جلوگیری از آسیب و اطمینان از ادامه کار همانطور که در نظر گرفته شده است، نیاز به مراقبت مداوم دارند. لنزهای دوربین باید تمیز نگه داشته شوند و زوایای آن به خوبی تنظیم شود تا همیشه بهترین دید ممکن را داشته باشد. رانندگان همچنین باید مطمئن شوند که سیستم عامل داش کام خود را به طور مرتب به روز می کنند.

کارت حافظه دوربین نیز باید به طور مرتب چک شود و در صورت ،وم تعویض شود. دلیل آن این است که کارت های حافظه عمر محدودی دارند و ممکن است پس از استفاده طول، یا کوتاه مدت آسیب ببینند یا آسیب ببینند. به همین ترتیب، پایه دوربین را برای علائم یا فرسودگی بررسی کنید و در صورت ،وم آن را تعویض کنید.

سوالات رایج

آیا می توان از داش کم برای اعتراض در مورد بلیط ترافیک استفاده کرد؟

به طور کلی دوربین های مداربسته در مق، با درگیری های ترافیکی بسیار موثر هستند. برخی از روش‌هایی که می‌تو،د از داش‌کم برای مخالفت با بلیط ترافیک استفاده کنید عبارتند از:

  • از فیلم های دوربین های مداربسته می توان برای رد اتهامات نادرست افسران مجری قانون یا حتی شاکی، که درگیر اختلاف هستند استفاده کرد.
  • در برخی از ایالت ها، ویدئوهای دوربین داشبورد مجاز هستند به ،وان مدرک در پرونده های دادگاه مربوط به اختلافات رانندگی وارد شوند
  • فیلم Dash cam گزارش های عینی از حوادث را ارائه می دهد
  • این فیلم همچنین نشان می دهد یا می تواند برای اثبات اینکه چه ،ی در صورت تصادف یا سایر حوادث جاده ای مقصر است استفاده می شود

داش کم چقدر دوام می آورد؟

به طور کلی، مدت زمان ضبط دوربین به مدل دوربین و ساخت آن بستگی دارد. ا،ر دوربین ها می توانند بین 32 تا 256 گیگابایت فیلم برداری را در خود جای دهند. با این حال، عوامل دیگری ممکن است بر زمان ضبط تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از وضوح تصویر و میزان بیت. به طور متوسط، آنها تا 48 ساعت قبل از شروع ضبط ،مت ضبط می کنند.

آیا می توانم فیلم Dash Cam حذف شده را بازیابی کنم؟

بازیابی فیلم های حذف شده دوربین داشبورد آسان است. با نرم افزار بازیابی اطلاعات همه کاره مانند Disk Drill، می تو،د تمام فیلم های از دست رفته خود را به سرعت و ایمن بازیابی کنید. به سادگی Disk Drill را بر روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید، کارت حافظه دوربین یا خود داش کم را به رایانه خود وصل کنید و برای بازیابی ویدیوهای از دست رفته اسکن دیسک را اجرا کنید. این نرم افزار همچنین به بازیابی ویدیوهای حذف شده از رایانه های مک و ویندوز کمک می کند، به همین دلیل می تو،د به راحتی از آن برای بازیابی داش کم با کمک رایانه استفاده کنید.

منبع: https://learncctv.com/،w-do-dash-cameras-save-recordings/