آشنایی با انواع دوربین های مداربسته

در کل میتوان گفت داهوا یکی از بهترین انتخابها برای محصولات نظارتی است. دزدگیر و دوربین خودرو بهترین وسیله برای حفظ امنیت خودرو هستند که توسط بسیاری از کمپانی ها تولید می شوند . در ادامه کاربردهای گسترده تری نیز برای شما معرفی می کنیم. در نتیجه می توان گفت تستر حرفه ای در شبکه های کامپیوتری نیز قابل استفاده می باشد . تصویر تلویزیون با تنظیمات رنگ و رزولوشن تصیر به صورت خروجی قابل نمایش روی صفحه نمایشی تستر حرفه ای است . مانیتور تستر دوربین مدار بسته برای مشاهده عملکرد دوربین مدار بسته به کار می رود همچنین در این مانیتور می تواند هر تنظیمی را برای دوربین مدار بسته انجام داد .

نصب دوربین جهت شرکت ها و در کل مکان های تجاری ضروری بوده و برای خانه های حتی کوچک هم مهم، با توجه به جمله معروف مال خودت را محکم نگهدار همسایه را دزد نکن می باشد. همیشه خانه مکانی برای حس امنیت و آرامش بوده و در تمام طول تاریخ انسان کوشیده این مکان امن را امن تر کند و در خانه خود هر چه بیشتر احساس آرامش نماید. در جاده های بین شهری اکثرا سیستم های نظارت تصویری برای ثبت سرعت غیر مجاز کاربرد دارند. با توجه به اینکه فروشنده های مجاز طبق قانون از مشتری وجه دریافت می کنند و یا مشتری خرید انلاین انجام می دهد، از این رو از اصالت محصول هم خاطر جمع هستند. این نوع دوربین های از نسل جدید دوربین های مدار بسته هستند و با استفاده از تغییر فرکانس سیگنال خروجی کار می کنند. برای فعال کردن ارسال تصویر به مانیتور یا ضبط کننده ویدئو ، تصویر دوباره به سیگنال آنالوگ مطابق با NTSC/PAL تبدیل می شود.

دوربین مداربسته اسپید دام دارای بدنه فلزی و استاندارد IP67 ,IP68 است که این ویژگی ها ، بدنه دوربین را در مقابل باران و رطوبت محافظت سایت hikvision-pro-cctv می نمایند. اما همانطور که گفته شد محافظت از ماشین شما، پشت و جلوی ماشین، راست و چپ ماشین، از وظایف بسیار مهم این دوربین ها می باشد. اما هنوز هم استفاده از دوربین مدار بسته آنالوگ، شابعتر از دوربین تحت شبکه است. به دلیل نیااز به اختصاص IP و همچنین هماهنگی اجزای مختلف سیستم تحت شبکه، اجرای انواع دوربین مدار بسته بیسیم بایستی توسط افراد متخصص انجام شود. در صورت نیاز به ارسال تصاویر و صدا به صورت بیسیم، انتقال تصاویر به صورت آنالوگ، علاوه بر کاهش کیفیت و افزایش نویز و تداخل، امکان مشاهده تصاویر برای افراد متفرقه نیز وجود دارد، که این موضوع خود باعث کاهش امنیت خواهد شد.

بعضی دیگر هم از انرژی باتری تغذیه می کنند و برای شارژ باتری به برق ماشین متصل می شوند و هنگامی که برق ماشین قطع است باتری را منبع تغذیه قرار می دهند . به طور معمول ، دوربین از طریق کابل کواکسیال به هارد دیسک متصل می شود. نوع تکنولوژی : در مقالات پیشین شرح دادیم که دوربین ها از نظر تکنولوژی به دسته های AHD، CVBS، HDCVI، HDTVI و IP تقسیم می شوند که در این میان دوربین های CVBS و AHD، معمول ارزان تر بقیه هستند و محصولات تحت شبکه به علت قابلیت هایی که دارند از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

برای کسب اطلاعات لازم و بالا بردن سطح دانش تجاری خود درباره این محصول می توانید با مشاورین تجاری این مجموعه ارتباط گرفته و از راهنمایی و مشاوره ایشان به صورت رایگان بهره مند شوید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نباید از هارد معمولی برای دوربین مدار بسته استفاده کرد. دوربین مدار بسته آنالوگ قیمت پایینتری نسبت به انواع دوربین تحت شبکه دارد.در صورت عدم توانایی مالی برای خرید دوربین مدار بسته آنالوگ به صورت نقدی، شما میتوانید با استفاده از خدمت خرید اقساطی آوازک، تنها با پرداخت مبلغ بسیار اندکی در ماه، دوربین مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای اکثر رانندگان تاکسی پیش آمده که مسافر کرایه را درست پرداخت نکرده یا وسیله مسافری جا مانده باشد و راننده نداند برای کدام مسافر است، نصب دوربین برای ماشین در داخل اتاقک می تواند کمک بزرگی به رانندگان کند. با ارائه ی گارانتی و خدمات مناسب، شما از پرداخت هزینه های اضافی در این امر یاری می سازد. انتخاب نصاب حرفه ای نیز بخشی از هزینه های نصب دوربین مداربسته استاندارد، محسوب می شود که همانطور که شرح دادیم، رعایت اصول نصب و استانداردهای لازم، شما را در افزایش عمر مفید تجهیزات و محصولات مورد استفاده، یاری می سازد.

این مشاوره به شما کمک می کند تا اگر در مکان مورد نظر نیاز به چندین دوربین داشته باشید، متناسب با هر نقطه دوربین را انتخاب کنید. معمولا بهترین مکان ها برای قرار دادن دستگاه مرکزی یا همان دستگاه دی وی آر در جاهایی مانند اتاق آسانسور ، اتاق سرور ، اتاق مدیریت و معمولا اتاق هایی که فقط یک شخص باید در آن حضور داشته باشد . اگر کاربرد دوربین خودرو برای اداره پلیس است بهتر است کیفیت تصویر P720 یا P1080 باشد. می توتن از دوربین ماشین به عنوان مدرک در اداره بیمه هم استفاده کرد. برای تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال در این نوع دوربین، از DVR یا دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال بهره میبرد که کنترل و ارتباط دیجیتال دوربین آنالوگ با شبکه را فراهم میکند. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات و قیمت این محصولات به این لینک مراجعه کنید. برای خرید دوربین خودرو با قیمت خوب می توانید از فروشگاه تخصصی دوربین خودرو آذرال تهیه فرمایید البته قبل از خرید دوربین خودرو برای آشنایی بیشتر و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دوربین خودرو با کسی که تخصصی در رابطه با آن دارد مشورت کنید .

دوربین ماشین شما می تواند کارهای بسیاری برای شما انجام دهد. دوربین تشخیص چهره برای شناسایی بیومتریکی افراد به صورت هوشمند. یکی از خطراتی که منازل , آپارتمان ها و خانه های مارا تهدید می نماید وقوع سرقت و یا ورود افراد بدون اطلاع ما با هر عنوانی است. همچنین برای صرفهجویی در مصرف باتری، بیشتر دوربینهای بدون سیم دارای سنسور حرکت هستند. برای اینکه مشخص شود یک دوربین مدار بسته این توانایی را دارد یا خیر، یک سری آزمون مطابق با استاندارد های جهانی بر روی آن ها انجام می شود. پوشش محافظ این نوع از دوربینها باعث شده است که زاویه دید دوربین مشخص نباشد. تحقیقات پلیس نشان میداد دو راکب موتورسیکلت که همراه زورگیران در صحنه سرقت حضور داشتند دو برادر اهل یکی از استانهای مرزی هستند و قصد دارند بهزودی از طریق همان استان به خارج از کشور فرار کنند. اخیرا بسیاری از دوربین ها و دستگاه ذخیره ساز جدید از قابلیت های هوش مصنوعی( AI) پشتیبانی می کنند که بر اساس آن ها می توانند حتی چهره ها را شناسایی کنند. لذا توصیه می گردد در هنگام خرید آن ها هم به قیمت و هم مرغوب بودن آن ها توجه کنید و بهتر است، این تجهیزات را از نمایندگی معتبر دوربین مداربسته که دوربین ها و دستگاه های ذخیره ساز خود را خریداری کردید، تهیه نمایید.

برای همین بدنه آنها در مقابل آب، گرد و غبار و کثیفی مقاوم است. سخت افزار و فضای ذخیره سازی دستگاه ذخیره ساز و دوربین مداربسته: استفاده از قطعات حرفه ای، طراحی برد، تعداد لایه های برد، توان پردازش و ارسال و دریافت دیتا، پشتیبانی از تعداد هارد بیشتر، دارا بودن 2 پورت HDMI، پورت های ورودی و خروجی صدا، پورت هشدار و جنس بدنه ی کیس در سیستم های نظارت، قطعا هزینه های بیش تر را در بر دارد و بر قیمت نهایی اثر گذار خواهد بود. قدرت زوم یک دوربین اسپیدام نیز از عوامل مهم تعیین قیمت دوربین محسوب می شود، اگر دوربین، قابلیت زوم بیش تر داشته باشد، قطعا گران تر خواهد بود. در خصوص قیمت دوربین مداربسته نیز همین طور است چرا که نوع دوربین، قابلیت ها، جنس کیس، نرم افزار، سخت افزار قوی، اعتبار برند، خدمات گارانتی، تکنولوژی و… در سایت های سازندگان دوربین قسمتی به عنوان Support یا Download قرار دارد که می توانید نرم افزار های بروز را از آنجا دانلود کنید. در این سایت انواع دوربینهای مداربسته با قیمت مناسب موجود است. به جای اینکه دوربین در بیاورید و خودتان را خسته کنید، اجازه دهید دوربین خودروی شما این کار را انجام دهد و خاطرات بسیار زیبا و به یادماندنی را برای شما ثبت کند.

همانطور که می دانیم، به صورت معمول قیمت هر محصول اعم از لوازم خانگی، پوشاک، زیورآلات، خوراک و … ویژگی های مختلف این دستگاه ایجاب می کند تا برای تنظیم انواع لوازم غیر از دوربین مدار بسته نیز استفاده شود . دوربینهای مداربسته آنالوگ که به توربو HD نیز معروف هستند، تنها تفاوتی که با انواع قدیمی دارند، بالا بردن کیفیت تصاویر با فشرده کردن تصاویر قبل از ارسال و تغییر فرکانس خروجی است. دوربین مدار بسته بولت همان دوربین های کشیده و شبیه به مکعب هستند، این محصولات اغلب برای فضای بیرونی مانند مقابل بانک ، مقابل در فروشگاه، منزل و … اساس کار این دوربینها برای انتقال اطلاعات، از طریق تبدیل سیگنالهای تصاویر به سیگنالهای رادیویی است.

نکته ای که در این قسمت باید مورد توجه ویژه ای قرار گرفته شود و به عنوان تفاوت اصلی در کابل کشی این دوربین ها می باشد این است که در صورت استفاده کردن از NVR و یا سوئیچ POE نیازی به استفاده کردن از کابل برق جدا وجود ندارد و می توان از همان کابل شبکه برای انتقال برق و تامین انرژی نیز استفاده کرد. دوربین مدار بسته no name : به دوربین هایی دوربین no name گفته می شود که توسط یک برند خاص مانند داهوا یا هایک ویژن ساخته نشده اند و اغلب دارای شکل و کاربری ویژه ای بوده و قیمت ارزان تری نسبت به دوربین های برندهای معروف دارند. سنسور مورد استفاده در برد دوربین، یک قطعه ی مهم در ارائه ی تصاویر بی نقص محسوب می شود که شرکت های معروف و معتبر از بهترین نوع سنسور، متناسب با طراحی برد محصول مورد نظر، استفاده می کنند، شاید تا به حال با مقایسه تصاویر برندهای متعدد، متوجه تفاوت کیفیت تصاویر برند های مهتبر نسبت به برندهایی با سطح پایین تر شده اید. از نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته آنالوگ میتوان به موارد ی از قبیل فضای مورد نظر، نیاز شما و هدف شما از خرید، نوع سنسور تصویر دوربین، سطح نور محیط مورد نظر، مقدار کیفیت مد نظر شما، مکان مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین، مدت زمان ذخیره کردن تصویرو استاندارد کاری دوربین اشاره کرد.

دوربین مدار بسته خودرو تا حد امکان باید بتواند در تاریکی هم تصویر برداری کند چون بسیاری از سارقان در هنگام شب دزدی می کنند و شب زمان خوبی برای آنهاست پس با قابلیت داشتن مادون قرمز ، دوربین می تواند به راحتی در تاریکی تصویر برداری کند . بولت ها با استفاده از نور مادون قرمز قابلیت تصویربرداری در شرایط بد نوری و تاریکی را نیز دارند. دوربین مداربسته خودرو به دلیل وجود مادون قرمز قابلیت دید در شب دارد. یا هنگام پارک خودرو ممکن است پشت سر خود را به طور کامل نبینید. اخیر قابلیت تشخیص و ثبت پلاک، یک نیاز مهم در پارکینگ های طبقاتی، ورود و خروج ادارات، پارک ها، جاده ها، تقاطع و … دوربین مدار بسته خودرو را در همه نوع ماشینی می توان استفاده کرد به شرط اینکه خودروی شما محل پارک مناسبی داشته باشد تا دوربین خودرو سرقت نشود.

از آنجایی که دوربین ماشین قابلیت اتصال به اینترنت دارد و حتی سیم کارت جداگانه هم در آن نصب می گردد ، می تواند به صورت آنلاین پیغام هشدار به شما ارسال کند . در این مقاله انواع دوربین مداربسته بیسیم را به شما معرفی میکنیم. تصویر را ضبط می کند.مزیت این سیستم نسبت به سیستم اکتیو این است که در سیستم پسیو هیچ اشعه یا نوری از دوربین ساتع نمی شود که ای نور ساتع شده باعث جلب توجه کسی یا ایجاد اختلال در چیزی شود. با این تفاوت که با استفاده از سیستم های فشرده سازی تصویر پیش از ارسال و تغییر فرکانس خروجی تصاویری با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می دهند که به هیچ وجه با دوربین های آنالوگ قدیمی قابل قیاس نیست. دوربین ثبت وقایع خودرو برای هر ماشینی ضروری است و بهتر است روی هر ماشینی نصب گردد تا در صورت پیش آمدن وقایع بتوان مقصر را توسط دوربین ثبت وقایع خودرو شناخت.