همه چیز در مورد دوربین های مدار بسته

سیستمهای تحت شبکه مجهز به امکانات دیگری همچون سیستم تنظیم هشدار و ارسال ایمیل بوده و مناسب برای زمانهایی هستند که میخواهید دوربین نسبت به حرکت یک جسم خاص واکنش نشان سایت hikvision-pro-cctv دهد. با استفاده از یک پورت lan که بر روی برخی از انواع DVR دوربین مدار بسته قرار دارد میتوانید به شبکه متصل شده و تصاویر را وارد شبکه کامپیوتری کرده و همچنین میتوانید با استفاده از اینترنت آنها را ببینید. تمام دوربینهای آنالوگ برای اتصال از دستگاه ضبط تصاویر DVR استفاده می کند. داشتن پورت USB نیز یکی از دیگر مزیتهای دستگاههای یونی آرک میباشد. افراد در کنار داشتن دوربین، باید برای خرید دستگاه ضبط کننده تصویر نیز اقدام کنند. این ویژگی در کنار قابلیت نصب در فضای خارجی، این امکان را می دهد که از این دوربین ها در هر مکانی استفاده شود. بهتر است از دوربینهای مدار بسته در کنار دزدگیرهایی مانند دزدگیر دودزا طلافروشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در نتیجه از آنجایی که سیگنالهای دیجیتالی واقعی را ارسال میکنند و جزئیات ویدیویی بسیار بیشتری را ارائه میکنند که باعث میشود برای تشخیص چهره یا تشخیص شماره پلاک خودرو بسیار مناسب تر باشند. برخی از مدلها پیشرفته تر هستند و قابلیتهای بیشتری دارند و در نتیجه قیمت متفاوتی دارند.

بصورت کلی عملیات فروش و نصب در محل مشتریان انجام می پذیرد. مراکز و فروشگاه های متعددی در فروش دوربین مداربسته فعالیت دارند. در ادامه با هم چند گام مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته را مرور میکنیم. در ادامه این مقاله در مورد هرآنچه که باید درباره دوربین مداربسته بدانید با شما صحبت خواهیم کرد. انتخاب دوربین مداربسته: انتخاب یک دوربین مناسب با محیطی که قصد نصب آن را دارید، مهمترین تصمیمی است که در راهنمای نصب دوربین مداربسته باید در نظر داشته باشید. بهتر است افراد هنگام خرید این محصولات با فرد متخصص مشورت کرده و با توجه به بودجه خود، برای خرید اقدام کنند. این دوربین ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر و چیپست هوشمندی که به آن مجهز شده اند، کیفیت تصویر بسیار بالایی را فراهم کرده و در عین حال قابلیت آنالیز هوشمند تصاویر را نیز در اختیار کاربر قرار می دهند.

این نوع دوربینها به خاطر طراحی منحصر به فردی که دارند تفاوت محسوسی با سایر مدلها پیدا کرده اند و در واقع زیبایی بیشتری دارند که آن را برای منازل و ادارهها مناسبتر مینماید. قیمت و خرید هر یک از این مدلها به نیاز و بودجه افراد بستگی دارد. در انتخاب منبع تغذیه دوربین نیز بهتر است آن را از منبع برق کلی ساختمان جدا کنید تا در صورت قطع کردن برق ساختمان، دوربینها از کار نیفتند. مقدار اینچ نمایشگر، بر اساس تعداد دوربین موجود در محیط، متفاوت است. زیبا افزایش مقدار کابل استفاده شده در نصب دوربین , موجب افزایش هزینه نصب می شود. دیگر نیازی به هزینه اضافی ندارید. کاربرد نوع دیگر این دوربین های مداربسته در مکان هایی می باشد که ممکن است طی یک فعالیت صنعتی امکان دسترسی و مشاهده برخی از سمت های فرایند وجود نداشته باشد. نصب دوربین مداربسته مخفی به هر نحو (در محیط های مشاع یا خصوصی) نیازمند مجوز است. محیطهای خصوصی شامل محیط هایی خواهد شد که به حریم شخصی افراد مربوط خواهد شد (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت کن و …). این پروژه با مقاومت برخی از ناظران حریم خصوصی روبرو شده است.سیستم های آنالوگ و دیجیتال کاملا متفاوت عمل می کنند اما شبکه های مدار بسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند.

برای ورود به هر حرفه ای باید مهارت های لازم را کسب کنید و دانش خودتان را بالا ببرید از این رو اگر میخواهید تازه این کار را شروع کنید و یا اطلاعات محدودی دارید بهتر است با شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته دانش کافی در این زمینه را کسب کنید و سپس وارد بازار کار شوید چرا که اگر توانایی های خود را به روز نکرده و آنها افزایش ندهید نمیتوانید با همنوعان خود به خوبی در این حیطه رقابت کنید . این انتخاب به شما اجازه می دهد تا به صورت اصولی در این زمینه فعالیت کنید. در این میان شرکت هایک ویژن را می توان پیشتاز تکنولوژی های نوین در زمینه دوربین های مداربسته دانست که در ایران نیز انواع دوربین های این شرکت در بازار موجود است. دوربینهای مداربسته از نظر ظاهر انواع مختلفی دارند. اگر دوربینی که انتخاب کردید از نوع دوربینهای مداربسته تحت شبکه است، تصاویر باکیفیتی ثبت میکند که نیاز به هارد دیسک با ظرفیت بالا دارید. تا اینکه در اواخر قرن بیستم میلادی دوربین های تحت شبکه (IP) پا به عرصه ظهور گذاشتند.

البته این موضوع در فضای باز صدق کرده و در حالی ست که دوربین و access point بتوانند بدون وجود مانعی، یکدیگر را ببینند. بدون نیاز به تنظیمات خاصی به مدت چند سال بسیاری از دغدغه های امنیتی شما را از بین ببرند. کیفیت تصویر دوربین مداربسته، بیشتر از همه با موردی به نام رزولوشن تعیین می شود. انتقال تصویر بر بستر سیم، به دو صورت کابل کواکسیال و کابل شبکه می باشد. همچنین به دلیل انتقال اطلاعات در شبکه های عمومی، احتمال هک این دوربین ها وجود دارد. بالاترین زرولوشنی که در دوربین های مداربسته وجود دارد، TVL 700 است. دوربینهای مداربسته بیسیم برای کاهش زمان نصب ساخته شدهاند.

همانطور که در این مقاله مطرح شد دوربینهای یونی آرک قابلیتهای متفاوتی دارند، برخی از این قابلیتها عبارتند از: قابلیت فشرده سازی، مه زدایی خودکار، داشتن منوی تنظیمات، پوشش حریم خصوصی، تشخیص حرکت، کنترل نور در مقابل و پشت سوژه و… افراد اغلب به دنبال محصولی هستند که علاوه بر داشتن کیفیتی مناسب از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. برای تعیین مسیر کابل ها، هیچ محدودیتی ندارید و از بابت تغییر در ظاهر خانه به هنگام نصب دوربین های مداربسته ههم نباید هیچگونه نگرانی ای داشته باشید، زیرا در فرآیند نصب این دوربین ها از داکت، سینی کابل و … حداقل قیمت دوربین مداربسته بیسیم از 500 هزار تومان تا 500 میلیون تومان متغیر است. قیمت دوربین مداربسته تابع چند متغییر است . اگر میخواهید بدانید برای نصب دوربین مداربسته چه چیزهایی لازم دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. از همین رو می توانید با مطالعه مقاله آموزشی وبسایت آیس پلاس تحت عنوان “بررسی مهم ترین فاکتور ها جهت خرید دوربین مداربسته” به همراه ویدیو های آموزشی یک مشاوره کامل جهت انتخاب و خرید دوربین مداربسته داشته باشید. قصد داریم آموزش نصب دوربین مداربسته را به طور کامل همراه با نکات ایمنی و بصورت تصویری و ویدیویی آموزش دهیم البته آموزش آنلاین نصب دوربین مداربسته نیز وجود دارد ولی در این مقاله سایت هایک ویژن سعی شده دارد تمام نکات لازم را ذکر کند و راهنمای نصب دوربین مداربسته کاملی را ارائه دهد.

برای نصب دوربین مدار بسته در محل کار یا منزل خودمان دست به کار شویم یا از نصاب های حرفه ای در این زمینه کمک بگیریم ؟ در انتخاب محل دوربین مدار بسته، نکتهای که باید در نظر بگیرید، به صفر رساندن نقاط کور است. این تغییر افزایشی برای پوشش دادن به امکانات تعبیه شده در آن نیاز است . افراد برای آسودگی خاطر و برقراری امنیت از دوربین مداربسته استفاده میکنند. به صورت کلی نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی دارای بیشترین حساسیت است. قابل ذکر است که این دوربین در هر دو نوع فناوری آنالوگ و دیجیتال تولید شده است. دوربین مدار بسته انواع مختلف دارد و فناوری تولید و ساخت این دستگاه ها روز به روز در حال پیشرفت است. این دوربین با قابلیت بزرگنمایی 30،23،20،12،10 برابر تولید شده است و هر چقدر که قابلیت بزرگنمایی بیشتر باشد، کیفیت زوم تصاویر بیشتر است. ورودی تصویر و کانالها با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. درب ورودی، درب خروجی و پنجره رو به خیابان فضاهای داخلی خانه (آشپزخانه، پذیرایی و اتاقها)، در مجتمع مسکونی : لابی، ورودی اصلی،حیاط، پارکینگها، اتاق حراست. بعد از آنکه دوربین خود را انتخاب کردید، مهمترین قدمی که پیش رو دارید، نحوه نصب و راهاندازی آن است.

یکی از دلایل اصلی اهمیت نصب دوربین مدار بسته امکان تشخیص و جلوگیری از وقوع جرایم توسط این سیستم ها می باشد. اما اکنون علاوه بر این وظیفه اصلی کارهای دیگری نیز از قبیل تشخیص پلاک، تشخیص چهره و … در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائید مجمع اعضای ساختمان می توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط های مشاعات کنند. سطح بسیار کم نور یا پر نور میتواند کیفیت ثبت تصاویر را با مشکل روبرو کند. در نظر داشته باشید که برای نصب دوربین باید تخصص کافی را در این زمینه داشته باشید که عملکرد دوربین دچار مشکل نشود.

از طرفی بالاتر رفتن سطح آگاهی مردم از کاربردهای دوربین های مداربسته، موجب شده که هر سال عده بیشتری اقدام به خرید انواع دوربین های مدار بسته کنند. اگر کارمندان بدانند. که همواره در حال دیده شدن هستند.قطعا از انجام اعمال غیرمجاز پرهیز می کنند. راحتی نصب این دوربین مدار بسته و قیمت مقرون به صرفه ی آن، باعث علاقه مند شدن خریداران به این دوربین مداربسته شده است. کیفیت را هیچ زمان فدای ارزان خرید کردن و صرفه جویی نکنید. در رابطه با نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. راهنمای خرید دوربین مداربسته را در یانوس بخوانید. ما در یانوس برای راهنمایی و مشاوره شما در این عرصه و انتخاب بهترین دوربین مداربسته و کاهش هزینه شما راهنماهایی برای بهترین خرید فراهم آورده ایم . مقاله حافظه دوربین مدار بسته را در یانوس بخوانید. باز هم این بالاترین وضوح موجود برای ضبط در سیستم های دوربین مدار بسته است. مقاومت این مدل دوربین در برابر ضربه نسبت به دام یا نوع نمیکره ای شکل بیشتر است. برخی از مدل های دام دارای قابلیت زوم و چرخش نیز می باشند.

اولین و مهمترین مرحله برای داشتن سیستم دوربین مدار بسته، انتخاب یک برند دوربین مداربسته پیشرفته و مناسب برای هدفی است که در نظر داریم. نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر خواهد بود. تنها با داشتن دوربین نمیتوان تصویرها را ضبط و امنیت را برقرار کرد. هرچقدر که دوربین مداربسته شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، تا زمانی که محل نصب را به درستی انتخاب نکنید، چندان کاربری از آن انتظار نمیتوان داشت. بعد از انتخاب محل مناسب برای دوربین، سراغ فرایند سیمکشی میرویم. یکی از انواع دوربین مدار بسته که به تازگی به بازار راه یافته است دوربین فیش آی (فیش آی یا دوربین چشم ماهی یا دوربین Fisheye یا دوربین 360 درجه) میباشد. این دوربین ها دارای انواع مختلفی هستند که شیوه های مختلفی برای طبقه بندی دوربین های آی پی وجود دارد. از این قابلیت برای معکوس کردن تصویر استفاده می شود که دارای گزینه های OFF, MIRROR, V-FLIP, PROTATE می باشد. Electronic Image Stabilisation از اثرات این لرزش بر روی ویدیوها میکاهد. لنزها یا ثابت یا وری فوکال هستند ؛ یا آنالوگ و یا مگا پیکسلی میباشند ؛ یا نصب شده داخل خود دوربین حفاظتی میباشند و یا به صورت جدا بر روی دوربین نصب میشوند.

برای مثال، وزن دوربین های مینیاتوری می تواند در حدود 140 گرم باشد؛ در حالی که دوربین های دام و بولت می توانند وزن هایی از حدود 400 گرم تا 1000 گرم نیز داشته باشند. از برند هایی که این نوع محصولات را ارائه می دهند می توان به داهوا، هایک ویژن و ویووتک اشاره کرد. به شرط آنکه از شرکتی مطمئن و محصولاتی دارای کیفیت بالا گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش قابل اعتماد خریداری نمایید. چنانچه یک سیستم دوربین مدار بسته خوب و باکیفیت را خریداری نموده و نصب و راه اندازی استاندارد نمایید. اندازه دوربین مدار بسته نسبت به هدف و مکانی که می خواهید از دوربین مدار بسته استفاده کنید، متفاوت است. مزایای دوربین مداربسته آی پی بسیار زیاد است. میدان دید وسیع: دوربینهای PTZ برای نظارت بر محوطههای وسیع کاربرد زیادی دارند و معمولا پیشنهاد میشود که همراه با دوربینهای مداربسته با لنز ثابت استفاده شوند تا از ایجاد نقاط کور جلوگیری شود. شکل ظاهری دوربینهای یونی آرک نیز متفاوت بوده و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. سری دوربینهای یونی آرک قیمت مناسبی دارند و از تکنولوژی روز برخوردارند. و همچنین این سیم و داکت کشی باید از دکور فضای خانه یا محل کار یا …

این نوع دوربین ها معمولا به شکل استوانه ای بوده و اکثراً بر روی ستون ها و دیوار های یک مکان نصب می شوند. در این صفحه می توانید با انواع مدل های دوربین مداربسته IP camera آشنا شوید. از جمله مهمترین و پرکاربردترین دوربین مداربسته ، میتوان به دوربینهای مداربسته دام و دوربینهای مداربسته بولت اشاره کرد. در ایران برندهای زیادی وجود دارند که با قیمت و کیفیتهای مختلف عرضه میشوند برخی از این برند های محبوب که رنج قیمتی و کیفتی متفاتی رو پوشش میدهند و بر حسب نیاز کاربر از دوربینهای مدار بسته اقتصادی تا دوربین های حرفه رو دارند مانند برند هایک ویژن (HIKVISION) و برند داهوا (DAHUA) و برای کاربرد های اداری و اپارتمانی انواع دوربین AHD وجود دارند. واحد تشخیص لنز فاصله کانونی و بر حسب میلی متر محاسبه می شوند.