چگونه فایل های پاک شده را از دوربین داش کم بازیابی کنیم

چگونه فایل های پاک شده را از دوربین داش کم بازیابی کنیم

دوربین های داش در هنگام ضبط رویدادهای جاده ای بسیار مفید هستند. به همین دلیل است که اکنون در بین بسیاری از رانندگان بسیار محبوب است. با انواع و مدل های موجود، می تو،د به راحتی دوربین های داشبورد من، را با توجه به ترجیحات خود انتخاب کنید.

با این حال، مانند هر دوربین دیگری، برای محافظت از آن در برابر پارگی و خوردگی نیز به مراقبت و توجه ویژه نیاز دارد. مهمتر از همه، شما باید آنها را از از دست دادن اطلاعات محافظت کنید. تصور کنید تصادف کرده اید و واقعاً برای دفاع از ادعای بیمه خود به این ویدیو نیاز دارید فقط برای اینکه با پیام خطا مواجه شوید – ویدیو هیچ کجا پیدا نمی شود!

شما نمی خواهید بخشی از این کابوس با فیلم های از دست رفته دوربین باشید. اگرچه این روند می تواند بسیار پیچیده باشد، اما خبر خوب این است که در بسیاری از موارد می تو،د فیلم های حذف شده را از دوربین های امنیتی بازیابی کنید.

ما این راهنما را آماده کرده ایم تا شما را در روند بازیابی فایل های پاک شده Dash Cam راهنمایی کنیم. ما این فرآیند را به قدری ساده و سرراست خواهیم کرد که شما فقط زمان کوتاهی برای درک و اجرای آن دارید. همچنین می‌تو،د درباره قالب‌بندی کارت SD بدون از دست دادن اطلاعات خود در اینجا بخو،د. در غیر این صورت، برای درک نحوه بازیابی فایل‌ها از دوربین خودرو و ایمن‌سازی آنها، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Dash Cams چگونه فیلم را ذخیره می کند؟

قبل از تلاش برای بازیابی فیلم های حذف شده داشکام، مهم است که ابتدا نحوه ذخیره فیلم های ویدئویی را درک کنید.

به طور کلی، دوربین های داشبورد فیلم های ویدئویی را روی کارت های microSD ذخیره می کنند. دوربین فیلم را در یک حلقه ذخیره می کند. این به این م،ی است که وقتی کارت پر است، اسنپ شات های قدیمی را بازنویسی می کند. توجه داشته باشید که داش‌کم‌ها فیلم را مانند رایانه‌ها یا تلفن‌ها ذخیره نمی‌کنند.

در اینجا، فایل‌ها به بخش‌های کوچک‌تر ت،یم می‌شوند و دوربین ممکن است متادیتا را جدا از خود ویدیو ذخیره کند. به این ترتیب، زم، که فیلم به هر دلیلی گم می شود، بازیابی آن می تواند بسیار دشوار باشد. این اطلاعات بسیار مهم است، بنابراین می‌د،د که فیلم‌های داش‌کام نیاز به مراقبت ویژه دارند تا به هر دلیلی از دست نرود.

علت از دست رفتن فیلم چیست؟

اکنون ممکن است از خود بپرسید – چه چیزی باعث از دست رفتن فیلم می شود؟ در حالت ایده‌آل، به غیر از حذف تصادفی، چندین دلیل دیگر وجود دارد که باعث می‌شود فیلم داش‌کم شما از بین برود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کارت microSD معیوب – ممکن است کارت آسیب دیده یا آسیب دیده باشد. در چنین مواردی، ممکن است نتو،د به فیلم دسترسی داشته باشید. توصیه می کنیم از کارت حافظه microSD با کیفیت بالا استفاده کنید. کارت باید با دوربین داشبورد ماشین شما نیز سازگار باشد.
  • تصادف یا آسیب – به طور کلی، دوربین ممکن است تصادف کرده باشد یا به نحوی آسیب دیده باشد.
  • حذف تصادفی – وقتی این اتفاق می افتد، باید استفاده از دوربین خود را متوقف کنید و از نرم افزار بازیابی اطلاعات یا هر روش دیگری که در زیر توضیح داده شده است برای بازیابی فایل ها استفاده کنید.

نوع ضرر را تعیین کنید

قبل از اینکه بتو،د فرآیند بازیابی را شروع کنید، توصیه می شود که نوع ضرر را ارزیابی و تعیین کنید. از دست دادن می تواند ناشی از حذف تصادفی، ،ابی دیسک و غیره باشد.

،ابی فایل عمدتا زم، اتفاق می افتد که فایل های شما آسیب دیده یا آسیب دیده باشد. برخی از عواملی که ممکن است به آسیب دیسک کمک کنند عبارتند از نقص سخت افزار یا قطع برق. بازیابی اطلاعات از چنین شرایطی بسیار دشوار می شود اما همچنان می توان با استفاده از نرم افزارهای تخصصی بازیابی اطلاعات انجام داد. موارد کلی به خدمات یک کارشناس حرفه ای بازیابی اطلاعات نیاز دارند.

در این مقاله، ما به شما نشان می دهیم که چگونه فایل های پاک شده را بازیابی کنید. حذف تصادفی زم، اتفاق می افتد که شما ناخواسته یک فایل را حذف کنید. شانس بیشتری برای بازیابی فایل های پاک شده وجود دارد، اما باید به سرعت عمل کرد و برای مدت طول، منتظر نم،د.

چگونه فایل های پاک شده را از دوربین داش کم بازیابی کنیم

روش 1: با استفاده از ابزارهای داخلی Dash Cam بازیابی کنید

امروزه بسیاری از Dash Cam ها با ابزارهای بصری طراحی شده اند که از بازیابی اطلاعات پشتیب، می کنند. شما به راحتی می تو،د از این ابزارها برای بازیابی فیلم های از دست رفته استفاده کنید.

به دفترچه راهنمای همراه دوربین داشبورد خود نگاه کنید تا ببینید آیا این ویژگی در دسترس است یا خیر. در برخی از داشبوردها، یک عملکرد قفل سیم پیچ داخلی وجود دارد. از فایل های مهم در برابر بازنویسی یا حذف محافظت می کند و بازیابی آنها را آسان تر می کند. به سادگی فایل را باز کنید تا فیلم از دست رفته خود را بازیابی کنید.

روش دوم: بازیابی با استفاده از برنامه

همچنین امکان بازیابی اطلاعات Dash Cam با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات وجود دارد. اگر دوربین شما ابزارهای داخلی ندارد، یک نرم افزار بازیابی اطلاعات خوب را امتحان کنید. با این حال، اگرچه گزینه های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد، شما فقط می تو،د به تعدادی از آنها اعتماد کنید تا کاری را که می گویند انجام دهند. Disk Drill یکی از بهترین ابزارهای بازیابی کارت حافظه است که می تو،د امتحان کنید. با استفاده از این ابزار، نتایج سریع تری دریافت خواهید کرد و مطمئن باشید که بهترین میزان بازیابی را خواهید داشت.

چگونه از آن استفاده کنیم؟ برنامه را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. داش کم یا کارت حافظه خود را به رایانه وصل کنید. نرم افزار بازیابی کارت حافظه را اجرا کنید و اسکن دیسک را اجرا کنید. همچنین پیش نمایشی از همه نتایج جستجوی خود دریافت خواهید کرد و می تو،د تا زم، که آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، جستجوی خود را در میانه راه متوقف، ادامه دهید یا متوقف کنید.

روش 3: بازیابی با استفاده از خدمات بازیابی حرفه ای

غیر ممکن است که از Disk Drill استفاده کنید و فایل های خود را بازیابی نکنید. با این حال، از آنجایی که ممکن است با فیلم‌های مهم سر و کار داشته باشید و نمی‌خواهید با ویدیوهای از دست رفته قمار کنید، زیرا ممکن است بین شما و شکایت یا حتی ادعای بیمه قرار بگیرند، ممکن است توصیه کنیم به دنبال خدمات حرفه‌ای باشید.

اگرچه این خدمات می توانند گران باشند، اما در برخی موارد هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلم بازیابی شود. اما ارزش امتحان ، را دارند.

از هر روشی که ترجیح می دهید استفاده کنید، توصیه می کنیم سریع عمل کنید. پس از حذف تصادفی اسنپ های شما خیلی منتظر نم،د. این تنها راهی است که شانس بهبودی خود را افزایش می دهید.

چگونه از گم شدن فایل Dash Cam در آینده جلوگیری کنیم

برای اطمینان از اینکه همیشه به درستی کار می کند، لازم است دوربین خود را به طور مرتب نگهداری کنید. همچنین می‌تو،د نسخه پشتیبان‌گیری از فیلم را در مکان‌های ذخیره‌سازی امن نگه دارید، فقط در صورتی که به‌طور تصادفی از داش‌کم شما گم شود. در اینجا برخی از اقدامات پیشگیرانه اضافی وجود دارد:

  • منبع تغذیه را بررسی کنید – مطمئن شوید که همیشه یک منبع تغذیه قابل اعتماد دارید.
  • کارت حافظه را بررسی کنید – کارت حافظه را مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند و پر نیست.
  • لنز دوربین خود را تمیز نگه دارید – برای گرفتن ع، های واضح همیشه به یک لنز تمیز نیاز دارید.

منبع: https://learncctv.com/،w-to-recover-deleted-files-from-a-dash-cam/