چگونه یک دوربین ارزان قیمت وای فای PTZ 3 مگاپیکسلی را که مدام راه اندازی مجدد می شود تعمیر کنیم؟

دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ

من اخیرا یک دوربین PTZ وای فای ارزان ،یدم که یک دوربین PTZ 3 مگاپی،لی در فضای باز است. هنگام تست دوربین، حدود 10 دقیقه کار کرد، سپس به طور خودکار دوباره راه اندازی شد. در ابتدا فکر کردم ممکن است مشکل از منبع تغذیه باشد. از این رو آداپتور برق را عوض کردم و از آداپتور برق با آمپر بالاتر استفاده کردم و می خواستم مشکل را حل کنم. متأسفانه، همچنان به راه اندازی مجدد ادامه می دهد.

بعد، من مشکوک شدم که ممکن است مشکل مربوط به سیستم عامل باشد، زیرا دکمه “یک کلیک” برای ارتقاء سیستم عامل آن وجود نداشت. با اضافه ، دلیل اینکه ارتقای سیستم عامل (به خصوص سیستم عامل معیوب) می تواند دوربین را ،اب کند، این ایده را کنار گذاشتم. در نهایت، متوجه شدم که ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد، بنابراین تصمیم گرفتم آن را جدا کنم تا به اجزای داخلی آن نگاهی بیندازم.

دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ
دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ

دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ
دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ

این دوربین به راحتی جدا می شود یا باز می شود، دو پیچ را از بالا باز می کنیم، می تو،م درب آن را باز کنیم و یک PCB با ماژول Wi-Fi پیدا کنیم، همچنین می تو،م استپر موتور برای چرخش افقی (پان) را پیدا کنیم. این برد با بر،ب (IPC-RM530-4G) به نظر می رسد که می تواند برای دوربین های نسخه Wi-Fi و 4G استفاده شود. ماژول Wi-Fi XM711 از XiongMai است.

IPC-Rm530-4G XM711
XM711

IPC-Rm530-4G
IPC-RM530-4G

دوربین گنبدی PTZ
دوربین گنبدی PTZ

دوربین گنبدی PTZ
دوربین گنبدی PTZ

بعد از برداشتن استپ موتور و پیچ ها می تو،م دوربین گنبدی را از براکت خارج کنیم. پیچ های دوربین گنبدی را باز کنید، می تو،م آن را باز کنیم. ما می تو،م برد اصلی دوربین را پیدا کنیم. از 30WX1 SoC استفاده می کند. 30WX1 اولین SoC Xiongmai برای راه حل نظارت تصویری است و این تراشه از پردازش و رمزگذاری ویدیوی 3 مگاپی،لی پشتیب، می کند. با بررسی دقیق تر، نتوانستم یک قطعه معیوب آشکار پیدا کنم.

دوربین گنبدی PTZ
دوربین گنبدی PTZ

دوربین PTZ Dome 30WX1 SoC
30WX1 Soc

دوربین Dome PTZ IPC-RB-BLK530AI-0235P-ABQ
IPC-RB-BLK530AI-0235P-ABQ

به ،وان آ،ین نیش، از یک دوربین تصویربرداری حرارتی برای بررسی برد اصلی هنگام روشن شدن آن استفاده کردم. با کمال تعجب، متوجه شدم که دمای SoC تا زم، که به 50 درجه سانتیگراد رسید، به افزایش ادامه داد، و فکر کردم که می تواند دلیل آن باشد. بنابراین تصمیم گرفتم یک هیت سینک آلومینیومی بگذارم تا گرما را دفع کند.

تصویر حرارتی دوربین گنبدی PTZ
تصویر حرارتی دوربین گنبدی PTZ

همانطور که حدس زدید، با اتلاف حرارت خوب، دوربین دیگر به راه اندازی مجدد ادامه نمی دهد. درست کار کرد، شما با موفقیت این دوربین را تعمیر کردید. در گذشته، این احتمال وجود دارد که دوربین بسیار ارزان بوده است. به منظور کنترل هزینه، هیت سینک در طراحی محصول حذف شده است. اگرچه دوربین دارای برخی پارامترهای عالی مانند 3 مگاپی،ل، تجزیه و تحلیل ویدیوی هوش مصنوعی، شیب 355 درجه / 90 درجه و غیره است. بدون طراحی خوب اتلاف گرما، دوربین شما به‌سرعت از بین می‌رود، مخصوصاً زم، که در فضای باز نصب شود.

در نهایت، مهم نیست که چه نوع بودجه ای دارید، عاقلانه است که از دوربین های ارزان قیمت خودداری کنید. اگر به دنبال محصولات قابل اعتماد هستید، هرگز نباید از این دوربین های پ،تیکی PTZ استفاده کنید. از یک طرف، مواد پ،تیکی در معرض نور خورشید زرد می شوند و مواد به مرور زمان شکننده می شوند. از سوی دیگر، پ،تیک برای اتلاف گرما دوستی ندارد، بدون اتلاف گرما خوب، دوربین به دلیل گرمای بیش از حد کار نمی کند یا به راه اندازی مجدد ادامه می دهد. به طور خلاصه، بیشتر محفظه های پ،تیکی برای محیط بیرون من، نیستند.

منبع: https://www.unifore.net/ip-video-surveillance/،w-to-fix-cheap-wi-fi-ptz-camera-keeps-rebooting.html