آشنایی با انواع دوربین مداربسته موجود در بازار

از جمله ویژگی های کاربردی و اصلی یک دوربین های نظارتی متحرک این است که در قدم اول کاربر می تواند جهت دوربین را به وسیله کنترلر عوض کند. یعنی در حالت کلی این دوربین ها همانقدر که نیاز به دوربین های چندگانه را مرتفع می کنند به همانقدر نیز، باعث می شوند که تصاویر و نتیجه متناسب حاصل نشود. در طی روز بارها و بارها طی تماس تلفنی مشتریان و درخواست مشاوره با من گفته میشه . افزایش بازدهی پرسنل: کارفرمایان ترجیح می دهند با نصب دوربین های مدار بسته سازمان خود را تحت نظر داشته باشند. دوربین های تحت شبکه از نظر قیمت بالاتر از انواع دوربین های آنالوگ می باشند . از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که نیاز است که فرد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. در داخل یا خارج از مکان های مسکونی به صورت آشکار یا مخفی نصب می شوند. بررسی نوع دوربین ها به شما کمک می کند تا بتوانید با انتخاب و خرید دوربین مدار بسته ارزان و مناسب، نیازهای خود را به بهترین شکل برطرف نمایید. همانگونه که از نامش پیداست این مراکز به دلیل شرایط خاص و ویژه امنیتی بایستی از تجهیزات نظارتی به ویژه دوربین های مدار بسته استفاده کنند.

دوربین مدار بسته بولت به شکل استوانه است و دارای بدنه فلزی و ضد آب می باشد که بیشتر برای محیط بیرونی استفاده می شود. زاویه دید این دوربین مدار بسته بسیار گسترده و عالی است. برخی از دوربین های مدار بسته خورشیدی نام دارند و به طور مداوم با انرژی نور خورشید شارژ می شوند. دو راه دارید یا دوربین مدار بسته ایی با لنزهای زاویه دید عریض انتخاب کنید تا تعداد دوربینهای موردنیاز برای پوشش فضای موردنظر شما را کاهش دهد یا چندین دوربین برای افزایش دسترسی خود خریداری کنید. راه ایده آل استفاده از یک دوربین PTZ این است که همیشه کسی مراقب آن باشد و بر آن نظارت کند.

نصب یک دوربین مداربسته در محیط زندگی یا کاری شما که بهصورت مخفیانه محل را زیر نظر دارد، از ورود بدون اجازه افراد به آن منطقه جلوگیری میکند. این است که بسیاری از افراد نمی خواهند کابل اضافه بکشند . چندی نگذشت که این کمپانی سهم بزرگی از بازار تجهیزات نظارتی و کنترلی را از آن خود کرد. نحوه طراحی این دوربین ها طوری است که بیشتر بر روی دیوار نصب می شوند، البته در صورت نیاز زیر سقف نیز می توان آنها را نصب کرد. دوربین های مداربسته مخفی می توانند با استفاده از کابل یا امواج اینترنت به کامپیوتر شخصی، شبکه های اداری، تلفن هوشمند و غیره متصل شوند.

دوربین PTZ وایرلس: در مکانهایی که امکان کابل کشی نیست، این نوع دوربینها میتوانند به صورت بیسیم، ویدیو را ارسال کنند. تنها کاربرد دوربین برای خودرو درجاده یا اتوبان نیست، حتی هنگام پارک ماشین خود امکان این وجود دارد که وسیله ای دیگر به ماشین شما اصابت کرده باشد؛ اینجاست که دوربین خودرو به کمک شما می آید و می تواند پلاک آن وسیله را ضبط کند. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از پروژه کاران از سیستم دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می کنند سادگی و کاربرپسند بودن آن است. برای آنالوگ از DVR استفاده می شود. نرم افزار ها و اپلیکیشن های نظارت و کنترل دوربین های مداربسته می توانند بر روی تمامی نسخه های ویندوز Windows , مک MAC , اندروید Android و آیفون iOS نصب شود. راحت ترین روش برای تشخیص رزولوشن دوربین مداربسته این است که ابتدا تصویر دوربین فوق را با دستگاه DVR رکورد نماییم و سپس از تصویر فوق Back Up (بک آپ) گرفته و در نرم افزار VLC Player در کامپیوتر آن تصویر را Play نماییم .

این دوربینها در دسته دوربینهای امنیتی قرار دارند و با هدف پایش حرارتی محیط مورد استفاده قرار میگیرند. دوربین مداربسته دید در شب IR: دسته ای از دوربین های مداربسته که از LEDهای مادون قرمز برای ایجاد نور نامرئی و ایجاد تصویر استفاده می کنند. اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید و قیمت دوربین ها برایتان مهم است، می توانید روی این دو گزینه تمرکز کنید؛ ابتدا دوربین آنالوگ را نصب کنید و در مرحله دوم از دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP استفاده کنید. اگر می خواهید فیلم دوربین های IP سیم کارت دوربین مداربسته سیم کارت خور را در محل در صورت قطع سرویس تلفن همراه ذخیره کنید، می توانید یک کارت micro SD را به سیستم های امنیتی سیم کارت دارای اسلات کارت SD وارد کنید. دوربین های مداربسته یکی از تکنولوژی های بسیار مفید و مورد توجه است که در سال های اخیر توسط اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند، بیشتر کاربران و مشتریان دوربین های مداربسته صاحبان شرکت ها، مغازه ها و به طور کلی کسب و کار ها هستند، اگر شما نیز برای منزل یا محل کار خود نیاز به دوربین مداربسته دارید و یا از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی معروف ترین برند های دوربین های مداربسته دنیا به بررسی قیمت آن ها در ترکیه و مقایسه آن با ایران بپردازیم.

در حالی که در دومی نور در قسمت بالایی است به همین دلیل طیف نوری منعکس نخواهد شد و انتشار آن به صورت گرما است.دلیل استفاده از نوع دوربین ها برای روشنایی و دید در شب می باشد به طوری که این دوربین با دارا بودن نور مادون قرمز محیط اطراف را روشن می کند و کاربر میتواند فیلم موجود در دوربین را در شب به راحتی مشاهده کند. از طریق این نرم افزار ما می توانیم جزئیات و از جمله رزولوشن های تصویر را بررسی نماییم . درزمانی که جهان با افزایش مداوم جرم دستوپنجه نرم میکند، دوربینهای مداربسته بهعنوان دستگاههای نظارتی به بازار آمدند تا با شیوه مخفیانه خود و یادآوری نگاههای جاسوسی، انقلابی در زندگی مردم ایجاد کنند. با چه شرایط محیطی در محل مواجه هستید؟ با توجه به مدل دوربین مداربسته، کیس این نوع از دوربین ها می تواند فلزی و یا پلاستیک فشرده باشد. علاوه بر این بهره مندی از استاندارد ip67 و بدنه فلزی میزان مقاومت این دوربین در برابر شرایط نامساعد جوی را افزایش میدهد و کمک میکند که بتوانید در هر محیطی از دوربین DS-2CE76D0T-ITMFS استفاده کنید.

استفاده از این ویژگی، بهترین راه موجود در مکانهای ساکت و کم رفت و آمدی است که دارای کمینه تحرک هستند. این دوربین بخاطر کوچک بودن لنزش، در مکانهای خیلی کوچک حتی در یک سوراخ 3mm میتوان استفاده کرد. مخصوصا در مکانهای تجاری که سالهای زیادی برای نظارت وجود دارد، میتوانید تصاویر را به صورت یکجا با کیفیت بالا مشاهده نمایید. از آنجایی که این نوع تکنولوژی دوربین مداربسته سالهای زیادی است در حوزه تجهیزات مداربسته وجود دارد، برندهای زیادی هستند که در سبد محصولات خود این نوع دوربین را موجود دارند. میکروفن برای ضبط صدای موجود در محیط مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا برای امنیت محل کار ، محل زندگی و …

پیشرفت علم و دستاوردهای تکنولوژی باعث شده است ما شاهد آن باشیم که نحوه تولید انواع دوربین مداربسته بر مبنای تكنولوژی هر روز پیشرفتهتر و با قابلیت بیشتری همراه شود. اما در نوع دیگر دوربین مداربسته بی سیم یعنی دوربین های وایفای ( wifi ) دیگر نیازی به بودن مودم در محل نصب دوربین نیست و دوربین به صورت مستقیم به تلفن همراه یا کامپیوتر متصل می شود . دوربین های مدار بسته (به انگلیسی Closet Circuit TeleVision) که مخفف آن را cctv می نامند در زندگی امروزه انسان ها توانسته جایگاه خوبی بگیرد، دوربین های مدار بسته به دوربین های ثابتی گفته میشوند که میتوانند از یک مکان داخلی و یا خارجی را به صورت مداوم تصویربرداری کنند، این تصاویر میتوانند به چند سیستم دیگر همزمان ارسال شوند و چندین نفر از وضعیت مکان مورد نظر خبر داشته باشند. دوربین های بی سیم از نظر اندازه مناسب هستند.

دوربین مداربسته آنالوگ با وجود اینکه نسل قدیمی از تجهیزات نظارت تصویری محسوب میشود، ولی همچنان طرفداران خاص خود را دارند و بسیاری از پروژهکاران در طی سالهای متمادی تنها از این نسل از تکنولوژی در پروژههای خود استفاده سایت hikvision-pro-cctv مینمایند. نصب دوربین مداربسته دام (Dome) برای مراکز صنعتی و تجاری توصیه میشود، اما برخی دیگر مانند دوربین مدار بسته بولت، زاویه دید کمتر از ۲۰۰ درجه را ارائه میدهند. حتماً در هنگام خرید دوربین مداربسته و استعلام قیمت دوربین مدار بسته قبل از هرگونه اقدام حتماً از اصالت محصولات شرکت مورد نظر و رزومه اجرایی آن شرکت در حوزه دوربین مداربسته اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

فقط کافیست آن ها را از طریق کابل شبکه به یک مودم اینترنت وصل کنید . شما با داشتن یک مودم اینترنت و گوشی موبایل به راحتی میتوانید به تصاویر انلاین دسترسی داشته باشید.همچنین برای استفاده در لپ تاپ میتوانید با نصب نرم افزار های شبیه ساز اندروید، اپلیکیشن دوربین بیسیم WIFI را در سیستم نصب کرده و به آسانی اطلاعات را دریافت نمایید. همین امر باعث میشود تا این دوربینها برای نظارت در شب بسیار عالی و کاربردی باشند. دوربین مدار بسته علاوه بر کارایی هایی که به صورت معمول و برای جلوگیری از دزدی دارند یک وسیله کاربردی برای والدینی است که مجبورن کودکان خود را در خانه تنها بگذارند.

به عنوان مثال یک دوربین فیش آی 4K میتواند طوری پیکربندی شود که بتواند اندازه همان دوربین PTZ پوشش دهی ایجاد نماید و اجازه زوم دیجیتال با رزولوشن بالا را نیز بدون ریسک جایگیری اشتباه دوربین میدهد. قیمت بالا: در بسیاری از موارد، یک یا چند دوربین با لنز ثابت (مانند دوربین فیش آی) میتواند پوشش دهی بهتری با هزینه کمتر نسبت به یک دوربین PTZ ایجاد نماید. این مطلب خاص را از دست ندهید: همه چیز در مورد “دوربین مداربسته”. اگر شما هم در پی خرید دوربین مداربسته هستید و تجربه و اطلاعات کافی در این حوزه ندارید قطعا چیز زیادی از این جدول عایدتان نمیشود.

بدین ترتیب میتوانید افراد مشکوک را شناسایی کرده و آنها تحت کنترل خود نگه دارید. نکته مهم این است که هر چه وضوح تصویر دوربین مدار بسته بالاتر باشد، بهاحتمال زیاد تصویر واضحتری دارید. دوربین های مدار بسته Pros سیستم های DVR مبتنی بر رایانه شخصی و مستقل را ارائه می دهد که می توانند با وضوح D1 ضبط کنند. کار NVR هم دقیقا عین DVR برای ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته می باشد. به همین منظور در این بخش تعدادی از بهترین دوربین مدار بسته هایک ویژن را معرفی میکنیم. دوربین مداربسته آنالوگ فیکس: زاویه دید دوربین اچ دی در این حالت ثابت یا فیکس است. دوربین مداربسته آنالوگ برایتون از آن جهت بهترین برند شناخته شده است که در طول استفاده از این نوع دوربین شما تحت هیچ شرایطی با قطعی یا اختلال در انتقال تصویر مواجه نمیشوید، استفاده از سیستم انتقال تصویر داخلی یا P2P علاوه بر کاهش هزینه شما بالاترین سرعت و با کیفیتترین تصویر را به شما ارائه میدهد. اکثر برندهای معروف به دلیل استفاده از سرور انتقال تصویر خارجی، نمیتوانند در تمام شرایط پاسخگوی نیاز شما باشند و شاهد اختلال در انتقال تصویر این نوع برندها هستیم و ممکن است در مدت زمان زیادی این اختلال و قطعی در انتقال تصویر باقی بماند.