آشنایی با انواع دوربین مداربسته + راهنمای خرید

برخی مانیتورها تمام دوربینها را در یک زمان نمایش میدهند؛ اما برخی دیگر دکمههای ورودی دارند که به شما اجازه میدهند دوربینها سایت hikvision-pro-cctv را عوض کنید. سیستم داخلی دوربینهای دید در شب به صورت تک رنگ هستند که این موضوع به معنی نمایش تصاویر به رنگ سبز تیره است. نصب دوربین مدار بسته باید در جایی باشد که دارای نور مناسب است. روزآمد بودن دانش، بهره بردن از فناوریهای روز، برخورد مناسب با دیگر همکاران و بهویژه مراجعان و سرانجام حفظ کرامت انسانی از جمله وظایف مهمی است که همکاران این سازمان در همه ردهها نصبالعین خود دارند و توجه به همین ارزشهاست که تعالی سازمانی، تحقق اهداف حفاظتی و پیشرفت برنامههای حراست را با موفقیت قرین ساخته است. کاربری فضای مورد نظر شما چیست و آیا با توجه به کاربری و نحوه قرارگیری فضاها، سختی کار برای نصاب دوربین مداربسته در تهران منظور می شود؟ آیا نیاز به نصب دوربین در فضای باز وجود دارد؟

آیا صفاتک می تواند نصب حرفه ای و ارزان انجام دهد؟ صفاتک با شعار “کیفیت، قیمت، خدمات” بعنوان یک مجموعه ای حرفه ای که تکنسین های متخصص را دارا است در زمینه نصب دوربین مداربسته خیال شما را راحت می کند. نحوه کابل کشی در این دوربین ها اما اندکی متفاوت است و به طور کل میتوان گفت که این نوع سیستم های مداربسته در سه گروه مهم تقسیم بندی خواهند شد. برای استفاده بهتر به شما توصیه می کنیم که به طور حتم از یک متخصص در زمینه نصب دوربین مداربسته کمک بگیرید. حال قصد داریم تا این مراحل را مرحلهبهمرحله برای شما بیان کنیم تا بتوانید با کمترین سرگردمی و بهراحتی دوربین مداربسته را راهاندازی کنید. آشنایی و شناخت انواع دوربین مدار بسته به شما برای انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم امنیتی برای نصب دوربین مدار بسته کمک خواهد کرد. انواع مختلفی از دوربینهای مداربسته مناسب برای استفاده در فضای باز وجود دارد، اما عکاسی بسیار حساس در حالت عکاسی در روز و شب، این نوع دوربین را منحصربهفرد میکند. به طور نمونه برخی از دوربین های مداربسته تنها زمانی تصویر را تشخیص می دهند که به حالت متحرک درآمده و شروع به حرکت داشته باشد. و به دلیل اینکه آسانسورها مدام در حال حرکت هستند، نصب دوربینها در این مکانها باید توسط افراد حرفهای صورت گیرد تا در آینده مشکلی برای سیستم امنیتی آسانسور ساختمان ایجاد نشود.

به این ترتیب میتوان جزئیات چهره افراد را تشخیص داد و پلاک اتومبیلها را به طور واضح مشاهده کرد. دنبال کردن خودکار بر اساس تشخیص حرکت: دنبال کردن خودکار، عملکردی است که PTZ را قادر میسازد تا میدان دید خود را با دنبال کردن اجسام متحرک به طور خودکار تنظیم کند. کابل CAT5 و CTA6 نیز از دیگر تجهیزات مهمی است که باید قبل از آموزش نصب دوربین مداربسته با آن آشنا شد. اگر این نوع سوئیچ ها دارای قابلیت POE باشند، شما میتوانید با استفاده از همان یک کابل، شبکه وصل شده بین دوربین و همچنین سوئیچ را برای تغذیه دوربین ها مورد استفاده قرار دهید اما در صورتی که از سوئیچ های شبکه های معمولی استفاده شود حتما باید از دو کابل مجزا در این زمینه استفاده کنید. حتما می دانید که باید برای نصب دوربین مداربسته از یک متخصص به روز استفاده کنید. لازم است که حتما دستگاه DVR را راه اندازی کنید و از کلیه تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین مداربسته روی مانتیور یا تلفن همراه خود، تصویر داشته باشید. سرویسکاران در کلیه مناطق تهران اماده خدمت رسانی در کلیه امور نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته می باشد.

پس از آن در خرید دوربین مداربسته نیز توجه لازم را به خرج دهید. در هنگام تهیه نقشه به این موضوع توجه کنید که باید محل قرارگیری دوربینها بهگونهای باشد که بتوانید از راه دوربین به تمام بخشهای محل موردنظرتان دسترسی داشته باشید. نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته همانطور که گفته شد کار سختی نیست اما شما هم باید دقت کنید که تمام ریزه کاری های این کار را به خاطر بسپارید. تهیه این نقشه دو مزیت بزرگ را برای شما به همراه دارد. برای اینکه بتوان تصاویر را انتقال داد باید از هر دو دوربین کابلی را به یک شبکه متصل کرد.

اگر این DVR به یک روتر یا مودم VDSL و ADSL متصل باشد، ویدیوها میتوانند از طریق اینترنت قابل دریافت باشند و به وسیله کامپیوترها و دیگر وسایل نیز قابل دسترسی خواهند بود. این نوع کابل از نوع RG59 ، RG6 ، RG11 و یا کابل های ۲٫۵C2V است و به طور کل میتوان اینطور گفت که در برخی موارد دیگر هم میتوان از کابل های شبکه برای انتقال تصویر دوربین های آنالوگ استفاده کرد. اگر شما هم جز آن دسته کسانی هستید که نصب دوربین مداربسته آنالوگ را برای خود مناسب دیده اید باید بدانید که نحوه کابل کشی در این نوع سیستم ها چگونه است. این که دستگاه DVR شما چند روز و چه مدت تصاویر را ذخیره کند، بستگی به نوعی از دستگاه دارد که انتخاب و خریداری کرده اید. چه میزان بودجه برای قیمت نصب دوربین مداربسته در تهران در نظر گرفته اید؟ انحصاری بودن و قیمت بالای دستگاههای hybrid در هنگام ارائه این تکنولوزی سبب شد تا رشد استفاده از دوربینهای HD-CVI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها به شدت کاهش پیدا کرد. برخی از سیستم های امنیتی دوربین مداربسته به صورت پکیج های بیسیم ارائه شده که نصب دوربین مداربسته را برای مکانهای کوچک بسیار آسان می کند.

در این مقاله با دوربین مدار بسته و انواع آن آشنا شدید و برخی از ویژگی های مهم آن را شناختید. امروزه با گسترش تکنولوژی دسترسی به خدمات بسیار ساده تر از گذشته است. لازم است قبل از اقدام به نصب دوربین مداربسته تهران از اعتبار شرکت و مهارت نصاب ها اطلاعات لازم را به دست آورید. نصاب دوربین مداربسته تهران از طرف شرکت اعزام شده و در ابتدای امر، موقعیت قرارگیری دوربین ها را تعیین می کند. بلکه دستمزد نصاب دوربین مداربسته تهران نیز نرخ های متنوعی دارد که بر اساس تخصص او و یا لوازم و اتصالات به کار برده با کیفیت تعیین می شود. در مکان هایی تحت عنوان نقاط مرده یا نقطه کور، تصاویر را ضبط می کنند. همچنین نیروهای زیادی تحت عنوان نصاب دوربین مدار بسته در تهران و در تمام مناطق و ساختمان ها با کاربری های متفاوت فعالیت می کنند که از طریق سایت سنجاق می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در دیاکالا انواع نرم افزار های سیستم های نظارت تصویری که در این لیست پیدا نکردید مثل نرم افزار های محبوب برند ها مانند نرم افزار داهوا Smart Pss، نرم افزار برایتون یا Briton VMS، نرم افزار مایل سایت یا Milesight CMS قابل نصب بر روی موبایل اندروید ، ویندوز و .

در سایت سنجاق می توانید امتیازها و نظرات کاربران را برای هر متخصص ببینید و بهترین نصاب دوربین را انتخاب کنید. فروش دوربین مداربسته به همراه گارانتی یکساله و در صورت نیاز کاربران به همراه خدمات نصب و راه اندازی توسط متخصصان فنی با کیفیت بالا و کمترین هزینه انجام میشود. داده های دیجیتال از طریق شبکه موجود به یک ضبط کننده ویدئوی شبکه اختصاصی ارسال می شود و از راه دور قابل دسترسی است. لنزهای موتوردار یا موتورایز را می توان از راه دور، فاصله کانونی شان را تغییر داد و اصطلاحا زوم دار هستند. اجزای تشکیلدهنده دوربینهای دیجیتال عبارتند از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشردهسازی و چیپ شبکه.ساختار سیستمی این دوربینها بدینگونه است که اگر قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل مورد نظر خود را مشاهده کنید، میتوانید با تنظیم آدرس IP بر روی آنها، از طریق شبکه یا اینترنت، به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربینهای مداربسته را دریافت کرده و مشاهده نمایید. برای نصب دوربین مدار بسته تهران تعرفه های مشخصی از طرف اتحادیه مشخص شده است. بر این اساس قیمت نصب دوربین مداربسته در تهران بنا بر تعرفه مشخصی تعیین می شود. همچنین از قیمت نصب دوربین مداربسته در تهران خبر داشته و به این شکل از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کنید.

در بازار دوربین های مدار بسته برند های مطرح و غیر مطرح بسیاری وجود دارد که با توجه به کیفیت و قدرت برندینگ آنها قیمت متفاوتی دارند. با توجه به اینکه نوع سیستم مدار بسته ای که انتخاب می کنید کدام است میتوانید از انواع مختلف کابل کشی نیز بهره مند شوید. یکی دیگر از اهداف نصب دوربین مدار بسته، امکان نظارت است. مانیتور یا نمایشگر یکی دیگر از تجهیزات مهم دوربینهای مداربسته است تا بتوانید بهواسطهٔ آن تصاویر دوربین را مشاهده کنید. در صورتی که محل مورد نظر شما دارای سقف کاذب یا چیزی شبیه به آن باشد، می توانید سیم ها را از طریق آن عبور دهید تا در زیبایی محیط خللی ایجاد نشود. در خرید دوربین های مداربسته با چیپ Sony شاید در ابتدا هزینه بیشتری کرده باشید اما کیفیت این دوربین ها با مرور زمان کاهش نیافته و علاوه بر اینکه از کیفیت تصویر بالاتری بهره مند می شوید ، هزینه های جانبی سیستم نظارتی شما کاهش خواهد یافت.

لازم است که ابتدا یک نقشه از محل های قرارگیری دوربین های مداربسته تهیه کنید. نیازهای این فضاها با هم متفاوت است و دوربین هایی نیز که برای آن ها به کار می بریم، به همین اندازه در تناسب مختلفی قرار دارند. صفاتک اطمینان می دهد که با بکارگیری تکنسین آموزش دیده، لوازم اصلی و همچنین ارائه ضمانت نصب در عین کیفیت بالا هزینه پایینی از شما دریافت می کند. کیفیت تصاویر با واحد پیکسل عنوان می شود و کیفیت تصویر 2 یا 3 مگا پیکسلی دراین نوع دوربین مداربسته، تصاویری با کیفیت بسیار بالا را ارائه می دهد. هفتمین گام: وریفوکال یا موتورایز یا لنز ثابت؟

همچنین فاصله کانونی و لنزهای قابل کنترل گرانتر از لنزهای ثابت هستند. لنز ثابت هایلوک قابلیت زوم مکانیکی نداشته ولی در وریفوکال امکان زوم مکانیکی و بزرگنمایی تصویر وجود دارد. برخی از این دوربینها نیز قابلیت زوم و چرخش خودکار را در فواصل زمانی معین دارند. این دوربین ها به دوربین مداربسته ip نیز معروف می باشند اگر چه برخی افراد بر این تفکر هستند که دوربین مداربسته دیجیتال همان دوربین مداربسته wifi می باشد اما این گونه نمی باشد دقت داشته باشید یک دوربین دیجیتال یک دوربین مداربسته ip نیز می باشد اما یک دوربین wifi نمی باشد به عبارت دیگر می توان گفت دوربین مداربسته وای فای یک نوع دوربین مداربسته دیجیتال می باشد.

در حالی که برخی دیگر کلیه زمان تصویر مقابل خود را ضبط خواهند کرد. شما میتوانید با دانش اندک از کارهای فنی دوربینهای خود را در محلهای موردنیازتان نصب کنید؛ اما قبل از نصب نیاز دارید تا راهنماییهای مختلفی را دریافت نمایید. این دوربین ها قابلیت استفاده در محیط شبکه را دارا می باشند و شما با اتصال تمام این دوربین ها به یک سوییچ به آسانی می توانید اطلاعات بدست آمده آن را کنترل کنید و با این روش بر روی تمام دوربین های نظارتی خود کنترل داشته باشید. حتی وجود قابلیت دید در شب نیز در این نوع دوربین ها باعث می شود تا کنترل بهتری بر روی تمام محیط در طول شب نیز داشته باشید.

گاهی قطعی کابل هایی مثل کابل کواکسیال و کابل شبکه باعث قطع تصاویر و کارکرد دوربین می شود. سوییچ باید دارای پورت POE می باشد این پورت میتواند اطلاعات را از کارت شبکه دریافت و ارسال کند همچنین به عنوان منبع تغذیه برای دستگاه هایی که به آن متصل شده اند مورد استفاده قرار بگیرد. در این علامت گذاری دقت داشته باشید که چیزی مانع مسیر دید دوربین نباشد و به طور کلی تمام میدان دید آن باز قرار بگیرد. به طور رایج دوربین های مداربسته رو به پنجره هایی که دید به خیابان دارند، یا درب ها و نزدیک به ورودی ها، پارکینگ، لابی و … این سه نوع شامل آنالوگ یا Hd، تحت شبکه یا IP و بی سیم یا وایرلس هستند. قابلیت دریافت انرژی از کابل شبکه اینترنت دارند. شما باید برای نصب دوربین مداربسته دستگاه DVR یا ضبط تصویر، هارد مخصوص ذخیره کردن تصاویر، سیم، کابل و تجهیزات مورد نیاز دیگر را برای آن تهیه کنید.