راهنمای خرید انواع دوربین مداربسته

امروزه استفاده از این دوربین ها در تمام سطح دنیا گسترش یافته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این نوع دوربین ها به یک اپراتور نیاز دارند تا تمام زوایای محیط را مانیتور کنند. این نوع دوربین AV دار است، منظور از AV دار این است که دوربین به صورت زنده روی مانیتور میتواند تصویر را پخش کند. امکان نظارت بر کودکان و حتی سالمندان با پخش زنده صداها و تصاویر بر روی گوشی هوشمند شما قابلیت ویژه این سبک دوربین مداربسته است. این دوربینها با قابلیت دید در شب، امکان مشاهده ویدیوها و تصاویر زنده را در هر محیطی، در طول شبانه روز فراهم میکند. این مدل از دوربینهای مدار بسته سقفی قابلیت نصب کارت حافظه (Micro SD) را دارد و فیلمهای گرفته شده توسط آن به صورت غیر زنده نیز قابل مشاهده است. UPS، رک و میکروفن نیز از جمله تجهیزات جانبی دوربین های مدار بسته تحت شبکه می باشند که می توانند در موارد مورد نیاز در این دوربین ها به کار روند. در مقابل در دوربین های تحت شبکه، حاصل ضرب دو محور افقی و عمودی باعث تشکیل تصویر می گردند که باعث می شود کیفیت و رزولوشن تصویر در این دوربین ها به طور چشمگیری افزایش یابد.

زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. همین طور این دسته از دوربینهای مدار بسته دارای سنسور حرکتی هستند و این مسئله باعث میشود که کوچکترین حرکتی از دید آنها مخفی نماند. در سیستم های آنالوگ، تصاویر برگرفته از سنسور تصویر CCD آنالوگ هستند که جهت پردازش توسط DSP دیجیتال می شوند. اما ارتباط شبکه با دوربین های IP مداربسته هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیز بر دوربین های مداربسته لحاظ می کند. ضمن اینکه ارتباط بیسیم دیجیتال و تحت شبکه بدون پایین امدن کیفیت تصویر و صداست و امواج نویز بر کیفیت تصویر بی تاثیر است. جهت ضبط و پخش صدا در سیستم های آنالوگ به ناچار باید از کابل های مجزایی استفاده کرد، در حالی که دوربین های مداربسته تحت شبکه همانند بسیاری دیگر از تجهیزات شبکه با استفاده از پروتکل IP (بی سیم یا باسیم) داده های خود را منتقل می کنند که با استفاده از این پروتکل می توان هم تصاویر ویدئویی و هم اصوات را انتقال داد.

دوربین مداربسته بولت بیشتر برای مکانهای صنعتی و محیط های بیرونی مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل این که در کمتر از یک ثانیه بیش از 20 فریم از محیط تحت پوشش خود می گیرند، به این سیستم پیشرفته مجهز هستند. این روش اسکن باعث کاهش لرزش در میان سطرهای تصویر می شود که با حرکتی نرم در بین فریم ها، تصاویر را با وضوح بیشتر به نمایش می گذارد. دستگاه DVR قادر است داده های دریافتی از دوربین را ذخیره سازی نموده و سپس با تبدیل آن ها به فرمت دیجیتال ، امکان نمایش تصاویر را بر روی دستگاه های گیرنده مانند تلویزیون و یا مانیتور فراهم نماید. در این روش، اطلاعات تصویر به صورت کامل حفظ می شود، نمایش نور در تصویر نیز بی نقص است و در نهایت تصویر را با وضوح و شفافیت بالا و بدون نویز و اعوجاج نشان می دهد. به همین دلیل است که شرکت ها تمام تلاش خود را بر ارتباطات بی سیم متمرکز می کنند.

قبل از خرید ، قیمت دوربین مدار بسته و همچنین هزینه نصب دوربین مداربسته باید بررسی شود و شما طبق بودجه ای که دارید از میان تنوع بسیار این کالا مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید . خرید دوربینهای مدار بسته به نیاز شما بستگی دارد. در داخل کشور ما کمپانی های متعددی محصولات خود را ارائه می دهند و در هنگامی که قصد خرید دوربین مداربسته داشته باشید، با تنوع بالایی از این محصولات از لحاظ ابعاد و اندازه، شکل ظاهری و همچنین ساختار و تکنولوژی برخورد می کنید. دوربین مدار بسته ، Closet Circuit Television که آن را با نام استعار CC-TV نیز می شناسند ، یکی از بهترین و پرفروش ترین محصولات و تجهیزات امنیتی برای ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری ، بیمارستان ها و کارخانه ها و … در واقع نمایندگی هایک ویژن نه تنها در ایران بلکه در بیش از صد کشور دنیا وجود دارد و محصولات این شرکت را در تعداد و تنوع بالا عرضه می کند. از جمله این معایب می توان به محدودیت پهنای باند آنها اشاره کرد که این موضوع به دلیل تولید سیگنال دیجیتال و تولید تصاویر با کیفیت بالا می باشد که نیازمند پهنای باند بیشتری می باشد.

عدم جلب توجه: از آنجایی که دوربین Dome بر روی سقف نصب می گردد ، حساسیت کمتری ایجاد کرده و همچنین کمتر توجه افراد را به خود جلب می نماید ، به این جهت که معمولا در یک محیط ، افراد توجه کمتری به سقف خواهند داشت . هر چقدر دوربین شما کابل کمتری داشته باشد بهتر است. 4- در گوشه ساختمان نصب شود تا کابل های متصل به آن دید نداشته باشند. نصب دوربینبیسیم یا با سیم ؟ اما به طور تقریبی قیمتنصب دوربین مدار بسته هایک ویژن به متراژ کابل کشی دوربین، نصب و راه اندازی DVR یا NVR بسته به نوع دوربین آنالوگ یا تحتشبکه و همچنین ارتفاع نصب دوربین مدار بسته بستگی دارد.اما به طور کلی موارد زیر بیشتری تاثیر را بر قیمت دوربین مداربسته می گذارند. دوربین های مدار بسته در نوع ها و ویژگی های مختلف ، تنظیمات متفاوتی نیز دارند. به خاطر همین ویژگی ها دوربین های آنالوگ دارای طرفداران زیادی است و از محبوبیت بالایی برخوردار است . در بسیاری از مواقع نیازی به توجه به جزئیات تصاویر نمی باشد که در این صورت می توان دوربین های آنالوگ را مورد استفاده قرار داد اما در مواردی مانند زمان هایی که تشخیص چهره از اهمیت زیادی برخوردار است و یا جزئیات دارای اهمیت است نیاز است تا دوربین های مدار بسته تحت شبکه را خریداری و نصب نمود.

در واقع دوربین دام به معنی دوربین گنبدی شکل بوده و عنوان دوربینهای سقفی نیز درباره آنها بکار میرود. دوربینهای مدار بسته همواره دارای محاسن و معایب متعددی میباشد ولی ظاهراً محاسن آن بر معایبش چیرگی دارد زیرا همواره افرادی در جوامع مختلف وجود دارند که میخواهند از خط قرمزها عبور نمایند بنابراین وجود این ابزار سبب میشود از ترس شناسایی شدن مرتکب خلاف نشوند یا اگر شدند به راحتی با این ابزار سودمند شناسایی میشوند. اولین دوربین مدار بسته تحت شبکه در سال 1996 توسط شرکت اکسیس طراحی شد و در ابتدای ساخت آن، امکان تصویربرداری و ارسال تصاویر به صورت همزمان وجود نداشت در فاصله های زمانی 17 ثانیه ای تصاویری که ثبت شده بود از طریق بستر اینترنت ارسال می گشت. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد.

اگرچه این ویژگی برای همه دوربین های کوچک مینیاتور معمول نیست ، با این وجود یک ویژگی جالب و جالب است و قطعاً یک تغییر دهنده بازی است. در دوربین های مداربسته شبکه با به کارگیری استاندارد IEEE 802.3af که HiPoE نیز نامیده می شود، این قابلیت ایجاد شده است که دیگر نیازی به کابل کشی مجزا برای تغذیه دوربین مداربسته نیست و کابل شبکه تامین برق دوربین مداربسته را نیز به عهده دارد. نکته قابل توجه این است برای تامین برق آنها همچنان نیاز به یک سیم برق میباشد. تامین توان وقفه ناپذیر و متمرکز برای تمامی تجهیزات شبکه از اتاق سرور مرکزی، مزیت قابل توجهی است که POE به سیستم نظارت شبکه ای داده است. به این ترتیب در صورت تحلیل درست فضا و استفاده بهینه از یک دوربین مداربسته چشم ماهی صرفه جویی قابل توجهی در هزینههای شما اتفاق خواهد افتاد. این قابلیت در این دوربین ها به سادگی و با استفاده از تعدادی نرم افزار، قابل اجراست و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف حجم هارد خواهد داشت. از تصاویر دوربین های مدار بسته برای کنترل امنیت استفاده کردند.. اما برخی کاربران، مخصوصا کسانی که بیشتر طرفدار سادگی سیستمها و نیاز کمتر به نیروی آموزش دیده IT و هزینه کمتری هستند، دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD را انتخاب می کنند.

اما یک سری از اجزای این دوربین ها با دوربین های مدار بسته آنالوگ و WebCamها تفاوت دارد. انتخاب دوربین مدار بسته با انواع و اقسام مدلها و کاراییهای مختلفی که دارد میتواند موضوع گیجکنندهای برای افرادی باشد که برای اولین بار قصد خرید و استفاده از آن را دارند. همچنین، جهت مشاوره، انتخاب و خرید آنلاین دوربین مداربسته با کارشناسان فنی و فروش ما تماس حاصل فرمایید. همچنین این دوربین دارای 2 سال گارانتی خدمات پس از فروش است و باعث میشود که بتوانید با خیال راحت نسبت به خرید آن اقدام نمایید. زاویه گسترده: از مهم ترین مزایای خرید دوربین مداربسته دام ، زوایه دید فوق العاده این دوربین نسبت به دوربین های دیگر می باشد ، به صورتی که شما با تعداد اندکی دوربین مدار بسته می توانید فضای وسیعی را به خوبی مدیریت نمایید . اگر دوربین مدار بسته را برای نظارت کلی بر محل کار یا خانه می خوهید، خرید دوربین مدار بسته با کیفیت تصویر 2 مگا پیکسل می تواند برای شما مناسب باشد. انواع و مدل های متنوعی که در دوربین های مدار بسته وجود دارد، انتخاب آنها را در هنگام خرید سخت کرده است و نیاز است تا پیش از خرید اطلاعات کافی را در این رابطه کسب نمود.

به ویژه در دوربین های با وضوح بالا حجم زیادی از اطلاعات باید در هر لحظه در شبکه جابه جا شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه ممکن است موجب ایجاد اختلال در سایت hikvision-pro-cctv شبکه نیز شود. با این حال با استفاده از شبکه های گیگا بایتی و فیبر نوری می توان این مشکل را رفع کرد و در صورت ایجاد اختلال باید ظرفیت شبکه را افزایش داد. این مشکل به دلایل مختلفی بروز می کند که برای رفع آن بایستی چند اقدام را انجام داد. لازم به ذکر است که سیستم آنالوگ محدودیت هایی نیز دارد که ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. دوربین مداربسته مخفی پریزی ( بشکل پریز دیواری برق ) توسط دوربین مداربسته کوچکی که در مرکز بدنه پریز تقلبی قرار گرفته فیلم برداری می کند. این یک ضرورت برای دوربین های مخفی کوچک است ، صرف نظر از اینکه چه کاربردی در نظر گرفته شده باشد. برای مثال اگر تصمیم دارید مکانی را به صورت مخفیانه تحت نظر بگیرید، لازم است از نوع دوربینهای با سایز کوچک همچون دوربین پینهول یا مینیاتوری استفاده کنید.

دوربین های مداربسته تحت شبکه را می توان به صورت چند کاربره و از راه دور مورد استفاده قرار داد. دلیل استفاده از آن ها این است که از دوربین های مداربسته بیشتر برای حفاظت، نظارت یا سیستم های مانیتورینگ استفاده می شود. اولین عامل مهم وتاثیر گذار بر قیمت دستگاه های NVR یا DVR ،برند آنهاست. دوربین مداربسته رمخور دیجیتال نیاز به دستگاه DVR و هیچ گونه سیمکشیهای اضافه برای نصب ندارد. علاوه بر این، اطلاعاتی به تصاویر اضافه می شود که اصالت آن را به مراجع قانونی به اثبات برساند. از جمله تجهیزاتی که برای این دوربین ها مورد نیاز است داکت، لوله فلکسی، لوله فلزی و باکس پلاستیکی می باشد. این دوربین به علت شباهت به لوله تفنگ با نام بولت شناخته می شود. دوربین های بولت به عنوان یکی از برترین و با امنیت بالا در بین انواع دوربین مداربسته شناخته می شود. به همین دلیل امنیت این نوع از دوربین ها بسیار بالا بوده و امکان مدیریت فایل ها در آن وجود خواهد داشت. با این وجود شاید بخواهید سطح امنیت پایش محیط را تا حداکثر دید در شب بالا ببرید. مهمترین مزیت استفاده از دوربین مداربسته بیسیم، عدم نیاز به کابلکشی و حفظ زیبایی منزل یا محیط کار می باشد.

لازم است بدانید که محدوده و زاویه دید با این نوع دوربینهای امنیتی در مقایسه با سایر انواع دوربینهای مدار بسته باریکتر و محدودتر میباشد. با توجه به برند و نوع دوربین، کیفیت تصویر، جنس بدنه و سنسورهای مختلف آن، دارای قیمتهای مختلفی میباشد. اصلیترین تفاوت آن در نوع کد گذاری است؛ که به صورت انحصاری در اختیار شرکت DAHUA میباشد. این نوع دوربین ها کارکرد ردیابی و تشخیصی دارند و برای مکان هایی با حساسیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. دنیایی از تصاویر با حجم و اندازه بالا که همواره در حال ثبت و ذخیره اطلاعات هستند، محبوبیت سیستم های تصویری هوشمند را افزایش می دهند. در این حالت است که امکان دزدیده شدن اطلاعات و یا در حالتی بدتر، جایگزینی با اطلاعاتی دیگر (فیلم Ocean’s Elenen را ببینید) وجود خواهد داشت. مزیت دیگر دوربین های مداربسته هوشمند جلوگیری از هر گونه خرابکاری همچون تغییر جهت تصویربرداری، رنگ پاشی با ایجاد هشدار خرابکاری است. دوربین های مداربسته شبکه می توانند در ساختار خود قابلیت تشخیص حرکت و مدیریت هشدار را داشته باشند به نحوی که زمان ارسال تصاویر با تنظیم نرخ ارسال و میزان وضوح جهت ضبط و پخش و همچنین زمان هشدار به کاربر خاص جهت مشاهده و / یا پاسخ را دوربین مداربسته مشخص می سازد.

دوربین های مدار بسته شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند و تصاویر دریافتی را به کد ۰ و ۱ تبدیل می کنند. سیستم های دوربین مدار بسته AHD به یک ترکیب کامل از دوربین مداربسته AHD , دستگاه رکوردر AHD HVR یا XVR , هارد دیسک مخصوص جهت ذخیره سازی , فیش بی ان سی , پاور تغذیه دوربین مدار بسته و کابل نیاز دارد . رایج ترین نوع دوربین مدار بسته ضد آب، دارای استاندارد IP66 هستند. این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. طبیعتا قیمت نصب دوربین مدار بسته مخفی برایمنزل نیز بالاتر خواهد رفت.