دوربین مدار بسته چیست؟

ANRP مخفف Automatic Number Plate Recognition است LPR مخفف License plate cameras است و این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات فراوان در یک منطقه پرترافیک برای ایمن نگه داشتن هر مکان استفاده می شوند. با بررسی دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن امکان تهیه این محصول به بهترین شکل ممکن متناسب با هر فضا فراهم می گردد. ضروری است. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارند که مناسب برای شرایط و موقعیت های مختلفی هستند. این نوع از دوربین مدار بسته در تکنولوژی های متفاوت HDTVI، HDCVI،AHD در بازار وجود دارند. در واقع این پایه های نیم دایره ای باعث مخفی شدن زاویه دید دوربین میشوند که به همین جهت دزدان و سارقان نمی توانند از زاویه دید دوربین دور بمانند.

خروجی فرکانسی این دوربینها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی سایت hikvision-pro-cctv محدود شدهاست. دوربین مدار بسته دو منظوره به دوربین هایی گفته می شود که هم بصورت تحت شبکه و هم به صورت آنالوگ قابل استفاده هستند به این صورت که در این دوربین های مدار بسته آنالوگ پورت خروجی شبکه نیز بکار برده شده است. یکی دیگر از ویژگی هایی که بر اساس آن می توان دوربین های مدار بسته را تقسیم بندی کرد، شکل ظاهری آن ها است. چرا که با وجود این دوربین ها دیگر سارقان به راحتی نمی توانند به فضای داخلی منازل، ادارات، کارخانجات و مغازه ها دست پیدا کنند. دوربین های تحت شبکه برای اهداف داخلی و تجاری ایده آل هستند، زیرا شما می توانید در حالی که دور از ملک هستید از همه چیز باخبر شوید. دوربین مدار بسته بولت، توانایی تصویر برداری در شب و مکان های تاریک مانند پارکینگ ها را دارند و از فواصل دور هم ثبت تصویر می کنند. این کار موجب میشود شما در یک سیستم مداربسته شبکه نتوانید از چند دوربین متفاوت برای یک سیستم یکپارچه استفاده کنید. قیمت دوربین مدار بسته خانگی با دوربین مدار بسته محل کار متفاوت است .

این دوربین ها در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یک نگهبان یا یک متخصص نظارت در آنجا مشغول به کار سیستم های امنیتی است. دوربین مداربسته که جزء سیستم های نظارتی و امنیتی بسیار مهم است، باید توسط افراد حرفه ای و متخصص برای هر فضا انتخاب شود. به دلیل اینکه بدنه این مدل دوربین مدار بسته از جنس استنلس استیل ساخته شده است، در هر محیطی می توان آن ها را نصب نمود. امروزه از این دوربین برای مکانهایی مثل خانههای ویلایی، خردهفروشهای محلی و مناطقی استفاده میشود که کیفیت تصاویر ضبط شده در اولویت نیست. مدت زمان ضبط و ذخیره تصاویر به عوامل متعددی بستگی دارد. در مرحله آخر اطلاعات به دو صورت ذخیره و تصاویر ضبط شده علاوه بر محیط شبکه در مرورگرها هم قابل دسترسی و مشاهده هستند. لازم به ذکر است که تصاویر دوربین مداربسته با استفاده از کابل کواکسیال به DVR می رسد. شکل دوربین باعث می شود افراد بیننده نتوانند تشخیص دهند که جهت دوربین به کدام سمت است، این یک طراحی قوی است که با ایجاد حال و هوای عدم اطمینان، مجرمان را از انجام جرم باز می دارد.

همچنین این نوع دوربین مدار بسته را می توان در مکان های باز مورد استفاده قرار داد، زیرا برخی از آنان را با پوشش ضد آب مقاوم می کنند. اگر به دنبال استفاده از دوربین مداربسته جهت گیرانداختن سارقین و جمع کردن مدرک جرم هستید دوربینهای آنالوگ HD مناسب اینکار هستند. برای نظارت بر اموال خود در منزل و محل کار یا شناسایی افراد خرابکار و دزدی که قصد آسیب زدن به داراییهای شما را دارند، استفاده از دوربینهای مداربسته (CCTV) توصیه میشود. دوربین مداربسته بی سیم از طریق یک ارسال کننده بدون سیم اطلاعات صدا و تصویر را برای نقطه ای دیگر ارسال می کند .

دوربین های گردان یا PTZنوعی دیگر هستند که قابلیت پریست دارند و می توانند به صورت از پیش تعیین شده ، زمان بندی شوند و به صورت منظم از مکان های مختلفی که در زاویه دیدشان قرار دارند ، تصویربرداری کنند. برخی از این دوربین ها دارای پشتی مغناطیسی برای چسبیدن به اجسام فلزی هستند ، در حالی که برخی دیگر با یک گیره یا یک براکت نصب می شوند تا بتوانید آنها را به یک سطح متصل کنید. اینها مشخصات فنی و فیزیکی هستند که یک سیستم ایمنی باید در هر سطح تولید داشته باشد. این کار برای گرفتن یک تصویر خوب از هر کسی است که برای حفظ امنیت بالا و حداکثر ایمنی وارد و خارج می شود. سپس از دوربین ها در بانک ها و موسسات مالی برای جلوگیری از خطر دستبرد سارقین استفاده کردند.

با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. همچنین جنس بدنه ی این نوع دوربین های مدار بسته در 2نوع پلاستیکی و فلزی میباشد که نوع فلزی دارای استاندارد IP66 (محافظت در مقابل ورود آب و گرد وغبار )است . لنز در دوربین مدار بسته دام از نوع Wide است و فاصله کانونی آن ۳.۶ یا ۴ میلی متر است. انواع دیگری از دوربین های مدار بسته نیز موجود است که روی فناوری بی سیم کار می کنند. نوع دیگری از دوربینهای مدار بسته وجود دارند که به دوربین دید در شب معروف میباشند. تنظیمات و شخصیسازیهای دیگری مانند ارسال هشدارها از طریق ایمیل یا پیامک را نیز میتوان بعد از خرید دوربین انجام داد.

در غیر این صورت ، هنگام استفاده از آنها باید بیشتر مراقبت کنید. این بازار در حال حاضر با انواع دوربین ها اشباع شده است و برای انتخاب صحیح باید بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. و مستقیم به گوشی شما متصل می گردد. قبل از اینکه به مفهوم استریم در دوربین مدار بسته اشاره کنیم لازم است ابتدا معنی لغوی آن را توضیح دهیم، Stream در لغت به معنای جریان است و در دنیای IT به مفهوم پخش مستقیم و بدون وقفه، استریم گفته می شود. از فلز ساخته میشوند. این ویژگی بیشتر در دوربینهایی کارآیی دارد که خارجی یا outdoor هستند و در فضای باز استفاده میشوند. جنس بدنه این دستگاه در شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و در فضای بسته سازمان و اماکن مسکونی و تجاری استفاده میشوند.

دوربین های C-mount به لطف امکان استفاده از لنزهای ویژه می توانند مسافت بیش از ۴۰ فوت را پوشش دهند، در حالی که لنزهای مدار بسته استاندارد فقط می توانند مسافت ۳۵-۴۰ فوت را پوشش دهند. لازم به ذکر است که دوربین های وایرلس که انتقال تصویر را با امواج وای فای انجام می دهند بر خلاف دوربین های سنتی به کابل و رکورد یا DVR و همینطور هارد دیسک نیاز ندارند و از لحاظ اقتصادی در تعداد کم به سود مصرف کننده می باشد. هرچه میزان فشردهسازی بیشتر باشد در شرایط یکسان ظرفیت کمتری از هارد اشغال شده و در نتیجه تعداد روزهای بیشتری قابل بازبینی خواهد بود. 2. برای ذخیره فیلم های ویدئویی دوربین مداربسته در هارد دیسک به دستگاه ضبط کننده NVR(Network Video Recorder نیاز است. اگر به اتصال تعداد بیشتری از دوربین نیاز باشد، باید دستگاه DVR بیشتری خریداری و به کار گرفته شود. مجموعه ایمن موج ثامن یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده این سیستم ها در تنوع بالا بوده که با ارائه مشاوره به صورت کاملاً رایگان و بررسی تخصصی فضای مورد نیاز به دوربین، بهترین نمونه ها را پیشنهاد می دهد.

این مقاله صرفا جنبهی معرفی داشته و محتوای آن توسط سفارشدهنده نگارش شده است، همیار آیتی مسئولیتی در قبال صحت عملکرد وبسایت معرفی شده نمیپذیرد. در این لنز ما با عبارتی به نام زوم اپتیکال سروکار داریم که به معنای زوم کردن تصویر روی سوژه است، بدون آنکه تصویر افت کند. این دوربینها به دلیل آنکه توانایی پوشش 360 درجه را دارند، مورد توجه مالکین فروشگاههای بزرگ هستند. کابل متداول برای تصویر این دوربینها کابل کواکسیال rg59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربینها با کابلهای مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است. به دلیل این نوع سیگنال امکان ایجاد نویز وجود داشت. این نوع دوربین ها امکان قرارگیری با احتیاط را فراهم می کنند. از لحاظ ساختار ظاهری این نوع دوربین شبیه چشم ماهی است. برخی از این مواد، خاصیت انفجاری دارند. از آنجا که سایر دوربین ها قابلیت سوار شدن لنز یا تعویض آن را ندارند از این دوربین ها بیشتر در جاهایی استفاده میشود که زوم یا فکوس مطلوب باشد. اکثر دوربین های مداربسته مخفی کوچک که بررسی کرده ایم قابلیت ضبط با کیفیت بالا (HD) با کیفیت 1920 X 1080p را دارند. در سال های اخیر شاهد رشد فروش دوربین های مدار بسته مخفی در بورس دوربین مداربسته تهران و وبلاگ های خاطی بوده ایم .

با داشتن قابلیت Wi-Fi ، در صورت وجود سیگنال اینترنتی ، می توانید فیلم ها یا اقدام زنده را از راه دور با استفاده از یک برنامه مشاهده کنید. برای ساده کردن ، اگر به دوربین برای فیلمبرداری در شب نیاز دارید ، باید دارای قابلیت دید در شب باشد. اگر آنچه می خواهید امنیت خانه شما باشد ، گزینه فعال شده با حرکت بهترین انتخاب است. سنسورها فقط در صورت وجود حرکت در یک اتاق فعال می شوند ، بنابراین هنگام مرور فیلم ضبط شده مجبور نیستید مواد بی فایده را تماشا کنید. دوربین مداربسته داهوا اگر چه از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر برند های دوربین مداربسته اندکی قیمت بالاتری دارد ولی باید این نکته را در نظر داشت که یکی از برند های مطرح جهانی است که تقریبا در همه جای دنیا به واسطه کیفیت بالای خود دارای نمایندگی های فعال می باشد. بله، کیفیت تصویر دوربین های آی پی بسیار بالاتر از دوربین مداربسته آنالوگ است.

دوربین های ضد ضربه: دسته ای از دوربین های مداربسته که از مقاومت بالایی در مقابل ضربات فیزیکی مستقیم برخوردارند. محدودیت استفاده از پهنای باند و قیمت بالاتر نسبت به دوربین های مدار بسته آنالوگ و قابلیت تشخیص چهره و کیفیت بالاتر تصاویر از ویژگی های این نوع دستگاه است. این دوربینها تصاویر را بر بستر شبکه به دستگاه مرکزی NVR ارسال میکنند. به دلیل استفاده از سیگنال آنالوگ و کابل مسی احتمال ایجاد نویز در تصاویر ضبط شده وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر از این فناوری می توانید مقاله آشنایی با سیستم POE و مزایا و معایب آن را مطالعه کنید. به این معنی که می توانید تصاویر خوبی از سرقت و آسیب های جنایی را ثبت کنید. در بازاربرند های زیادی از دوربین مداربسته فعالیت می کنند که قیمت محصولات این نوع برند ها با توجه به شهرت و کشور سازنده ی آن ها و همچنین امکاناتی که برند مورد نظر در محصولاتش تعبیه کرده می تواند متفاوت باشد. اولین دسته بندی در دوربین های مدار بسته بر اساس نوع تکنولوژی آن ها است که انواع مختلفی دارند و ساختار و کاربرد آن ها با یکدیگر متفاوت است. آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته متناسب با موقعیت ها یا شرایط مختلف وجود دارد و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعاً حیاتی است.

بعد از بررسی انواع دوربین مدار بسته بر مبنای تکنولوژی، نوبت به بررسی بر اساس بدنه و شکل ظاهری است. از جمله مراکز و محیط هایی هستند که با نصب دوربین مدار بسته به کنترل و نظارت تصویری دقیق تری دست یافته اند. اولین دسته، دوربین مدار بسته آنالوگ است و دسته دوم، دوربین مدار بسته تحت شبکه نام دارد. همانطور که قبلا نیز گفته شد دوربین های مدار بسته ahd رزولوشن های تصویر یک تا هشت مگاپیکسلی ارائه می دهند که به رزولوشن تصویر یک مگاپیکسلی ، رزولوشن تصویر ۷۲۰P و همینطور رزولوشن تصویر HD نیز گفته می شود و به رزولوشن تصویر دو مگاپیکسل ، رزولوشن تصویر ۱۰۸۰P و نیز رزولوشن تصویر FULL HD گفته می شود. از دوربین های مداربسته با رزولوشن تصویر ۲ مگاپیکسل یا ۱۰۸۰P استفاده می شود و برای مکان های حساس تر مثل بانک ها ، طلافروشی ها و … 1) بسته به نوع استفاده و میزان سرمایه ای که برای انجام پروژه دارید، می بایست دوربین مورد نظر خود را از بین آنالوگ یا دیجیتال انتخاب فرمایید!