انواع دوربین مداربسته

حتما شما هم با این جمله سایت hikvision-pro-cctv مواجه شده اید. در هنگام نصب دوربین مداربسته بولت باید توجه داشت که حتما این دوربین ها را در ارتفاع بالا نصب نمایید تا نتوانند با تغییر جهت آن در محیط فیلمبرداری نقطه کور بوجود آورند. به عنوان نمونه پورت صدا که جهت اتصال به انواع اسپیکرها و میکروفون مورد استفاده قرار میگیرد. با نصب این مدل از دوربین در موزهها و ساختمانهای حساس، در شبها و زمان تعطیلی در صورتی که هرگونه حرکتی مشاهده شود آژیر دستگاه به صدا در میآید و یا به صورت مستقیم به مرکز پلیس اطلاع داده میشود. نوع دیگری از دوربینهای مدار بسته جدا از فیلم برداری، از قابلیت ضبط صدا نیز برخوردار است. همچنین می توانید فیلم های دوربین مداربسته را به صورت آفلاین که بر روی حافظه دستگاه ضبط تصاویر ذخیره شده است مشاهده نمایید. این دوربین ها با استفاده از کابل کواکسیال به دستگاه ضبط DVR متصل می شوند و برق رسانی به این دوربین ها باید به وسیله آداپتور دوربین انجام پذیرد. کاربران باید از DVR سازگار با AHD با دوربین های AHD استفاده کنند.

در بررسی مدل های دوربین مداربسته، می توانیم به کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها اشاره کرد. پس دوربین های اسپید دام به مانند یک نگهبان قابل اعتماد می تواند بدون استراحت و بطور خستگی ناپذیر از محل کار یا محیط زندگی شما حراست کند. بنابراین شما می توانید به راحتی به دوربین های مداربسته خود مانند یک نگهبان هوشیار اعتماد نمائید که به صورت 24 ساعته و بدون خستگی از محیط کار یا محل زندگی شما حراست می نماید. هنگامی که مقدار نور محیط از آستانه پیش فرض کارخانه کمتر می شود، دید در شب دوربین به صورت خودکار فعال می شود و اگر LED یا چراغ داشته باشد، روشن می شوند.

برخی دوربینهای مدار بسته مجهز به قابلیت دید در شب هستند. کیفیت تصاویر دوربین HD بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ قدیمی بود به همین علت قابلیت نصب برخی سنسورهای هوشمند بر روی آن ممکن گردید. برخی از انواع دوربین مدار بسته به حرکت حساس هستند. دوربین مداربسته یکی از متداولترین تجهیزات نظارتی است که انواع مختلفی دارد و بسته به اولولیتها و نیازهای افراد در مکانهای مسکونی و تجاری به کار گرفته میشود. این دوربین به جهت ضد آب بودن و زاویه وسیع تحت پوشش، امکان نصب در مکانهای باز و سرپوشیده را دارد. میتوانید این دوربین را در مکانهای مختلفی نظیر منزل، محل کار، پارکها و ورودی ساختمانهای مختلف نصب کنید و به واسطه آن امکان نظارت دائمی بر محیط مورد نظر را داشته باشید. امروزه بسیاری از ماموران پلیس در سرتاسر دنیا از جمله کشورمان ایران بر روی لباس های خود از دوربین مداربسته کوچک بر روی جلیقه هایشان استفاده می کنند تا از مجرمین در هنگام وقوع جرم مدرک قضائی داشته باشند. یکی از این تجهیزات دوربین مداربسته است که به طور گسترده در بسیاری از ساختمانها، ادارات، کارگاهها و کارخانجات از آن به منظور فراهم کردن امکان نظارت مستقیم بر محیط استفاده میشود. یک دوربین خوب باید دارای زاویه دید گسترده باشد.

برای آنکه بتوانید صدای محیط را نیز همراه با تصویر داشته باشید باید یک میکروفن کوچک روی دوربین نصب کنید. بسیاری از دوربینهای مدار بسته جدید دارای اسپیکر و میکروفن داخلی هستند و از طریق آنها میتوان با کسی که در تصویر دیده میشود صحبت کرد، فرایندی که به آن صدای دو-طرفه گفته میشود. با این حال ، این می تواند منجر به بسیاری از اعلان های نادرست و غیر ضروری از چیزهایی مانند حیوانات ، ماشین ها و سایر اجسام متحرک بی جان شود. اغلب محصولات این عکس غیر قانونی هستند و امکان خرید و فروش قانونی آنها وجود ندارد.

دوربین های خانگی به دلیل نصب ساده و حتی بدون نیاز به تخریف یا کابل کشی و صرفا با اتصال آنها به برق شهری و داشتن اینترنت وای فای در محل کم کم به محبوبیت در بازار های خانگی می رسند. با نصب دوربین مداربسته بیسیم بدون نیاز به اتصال هیچ کابلی، با امواج اینترنت می توانید به صورت آنلاین محیط کار یا محل زندگی خود را زیر نظر داشته باشید. در حال حاضر سیستم های مدار بسته آفلاین یا آنلاین کار چندین نفر را به خودی خود انجام می دهد که به کاهش هزینه و نیروی انسانی منجر شده است. صرف نظر از قابلیت دید در شب، نوع لنز یا نوع امواج به کلیه دوربینهای سقفی گنبدی شکل دوربین دام گفته میشود. دوربین دام به صورت گنبدی شکل می باشد و اکثرا روی سقف نصب می شود. دوربین بولت به شکل استوانه بوده و اکثرا روی دیوار، ستون و پایه نصب می شود.

این مدل دوربین مداربسته شبیه به یک نیم دایره طراحی شده است به گونه ای که دوربین در داخل پایه های نیم دایره ای قرار گرفته و زاویه دید مشخصی ندارد . به همراه پایه و پیچ و رول پلاک! همچنین دوربین مداربسته باکیفیت براحتی می تواند پلاک و نوع خودرو سارقین را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید سارقین را ردیابی و دستگیر نمائید. دوربین های مدار بسته مدرن امروزی با بهره گیری از هوش مصنوعی و مجهز بودن به سنسورهای هوشمند قادر به ثبت پلاک خودرو، تشخیص چهره، ضبط صدا، ثبت ورود و خروج و غیره هستند. دوربین های مداربسته امروزی با قابلیت هایی نظیر وصل شدن به شبکه می توانند برای شما این امکان را فراهم آورند که با استفاده اینترنت محل زندگی خود را از راه دور نیز تحت نظر داشته باشید.

از بین انواع مختلف دوربین های مداربسته امروزی که راهی بازار می شوند نمی توان گفت که بهترین دوربین مداربسته کدام است زیرا هر کدام از این دوربین ها برای کاربری خاصی طراحی و ساخته شده اند. علاوه بر جمع آوری مدرک برعلیه مجرمین یکی دیگر از فواید نصب دوربین مداربسته مخفی این است که نیروهای پلیس آرامش بیشتری در حین ماموریت دارند زیرا می دانند که با نصب دوربین مداربسته، مجرمین نمی توانند در دادگاه برعلیه مامورین ادعا های پوچ ارائه دهند. بولت شناخته شده ترین مدل دوربین مداربسته می باشد و اغلب در فضا های باز و بر روی میله یا دیوار نصب می شود.

در همه ی انواع دوربین هایی که در بالا معرفی شد، برای نصب و راه اندازی، نیاز به تامین برق از طریق منبع تغذیه و یا کابل شبکه است. ویژگی منحصر به فرد این دوربین پیشرفته قابلیت برنامه دهی به سیستم ضبط تصاویر دوربین است تا از این طریق دوربین مداربسته گردان بر اساس برنامه زمانبندی شده تصاویر را ثبت و ضبط نماید. به این قابلیت PoE یا Power over Ethernet گفته می شود علاوه بر این که نیاز به منبع تغذیه را در این دوربین ها کاهش می دهد، باعث سهولت در نصب دوربین های IP نیز می گردد. همین امروز با ما تماس بگیرید یا برای قیمت مشاوره رایگان درخواست دهید. همچنین اگر قصد خرید به صورت عمده و به عنوان نماینده داتیس را دارید، میتوانید از صفحه درخواست نمایندگی در سایت شرکت داتیس فرم را تکمیل نمایید و درخواست خود را ارسال نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت انواع دوربین مداربسته از نظر نوع تکنولوژی بپردازیم.

فروشگاه اینترنتی دوردیدتک فروشگاهی است که به طور تخصصی به فروش تجهیزات حفاظتی از برترین برندهای دنیا میپردازد و با ارائه پشتیبانی 24 ساعته، محصول خریداری شده را با ضمانت اصل بودن کالا و تحویل اکسپرس به دست شما کاربران عزیز میرساند. از جمله برندهای معروف در چین و جهان برند تیاندی هست که در سال 2004 شروع بهکار کرده است. دوربین های مداربسته برندهای معروف و مطرح دنیا قیمت بالاتری نسبت به سایر برند ها دارند. ساختار دوربین مدار بسته نسبت به مدل های دوربین متغییر می باشد. دوربین های با لنز متغییر قابل تنظیم بوده و پس از نصب می توان فاصله کانونی لنز را تنظیم کرد. دوربین های با لنز ثابت قابل تنظیم نبوده و صرفا در جهتی که نصب می شوند تصویر برداری می کنند.

عدم تشخیص جهت: تشخیص سمت و جهت در دوربین مداربسته دام ، از آن جهتی که این مدل دوربین درون یک محفظه گنبدی و شیشه ای قرار می گیرد بسیار دشوار می باشد. این دوربین ها گرمای محیط، اجسام و افراد را تشخیص داده و هر دما را با یک رنگ نشان می دهند. آمار ها نشان می دهد که در مکان هایی که تحت پوشش دوربین مداربسته هستند، نرخ جرم و جنایت ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به همین دلیل دوربین های مدار بسته به عنوان بهترین سیستم های بازدارنده و تشخیص، شناخته شده اند. وضوح تصاویر: در صورتی که در سیگنال ها دوربین مداربسته اختلالی بوجود بیاید کیفیت تصاویر دریافتی افت می کند. از معایب دوربین های بی سیم همان طور که در بالا اشاره شد می توان به ناپایداری ارتباط این دوربین ها اشاره کرد به طور مثال اگر در میانه ی راه دیواری بتنی قرار داشته باشد ممکن است اختلالاتی در ارتباط شما بوجود بیاید. و می تواند به صورت بی سیم با مودم اینترنت ارتباط برقرار کند و تصاویری را که جلو لنز دوربین وجود دارد با وای فای به مودم اینترنت ارسال کند.

این دوربین از لحاظ شکل ظاهری به صورت گنبدی طراحی شده و قابلیت نصب بر روی سقف را دارد و گاهاً به آن دوربین سقفی هم می گویند. یکی دیگر از کاربرد های نصب دوربین مداربسته دام برای نظارت بر محل کار است . این امر باعث شد که دوربین های تحت شبکه در پردازش اطلاعات سرعت بیشتری داشته باشند و با مجهز نمودن این دوربین ها به سنسورهای پیشرفته بتوان بهترین عملکرد را از یک دوربین مداربسته پیشرفته دریافت نمود. علاوه بر این دوربین های IP می توانستند تصاویر ضبط شده را ابتدا درون حافظه خود پردازش و سپس به هارد جهت ذخیره سازی ارسال کنند. امروزه با توسعه و رشد جمعیت نیاز به نظارت بر روی کارمندان، کسب و کارها، مراکز نظامی، بانک ها و غیره روز به روز بیشتر شده است. همچنین در طبق آمار بخش قابل توجه ای از سرقت ها از شرکت ها و کارخانه ها، توسط کارمندان همان مجموعه انجام پذیرفته است. در صورت وقوع سرقت در محل کار یا زندگی، شما به راحتی می توانید با قرار دادن فیلم ها در اختیار پلیس آگاهی به راحتی و در کمترین زمان ممکن آنها را دستگیر و اموال خود را بازیابی کنید.

دوربین های آنالوگ یا همان دوربین های غیر دیجیتال اولین مدل از دوربین های مداربسته بودند که پا به عرصه ظهور گذاشتند. دوربین های دام به دو دسته دوربین های دام IP (تحت شبکه) و دوربین های دام آنالوگ (غیر دیجیتال) تقسیم می شوند. از ضعف های دوربین آنالوگ می توان کیفیت پایین فیلمبرداری و عدم اتصال به شبکه را اشاره نمود. دوربین های با لنز موتور دار قابل چرخش بوده و می تواند در زوایای متفاوت تصویر برداری کنند. قابلیت چرخش اسپید دام به دو صورت عمودی و افقی صورت می گیرد که از زاویه افقی هیچ محدودیتی ندارد و در زاویه عمودی بیش از 90 درجه می چرخد.